התרחישים

צונאמי 403: אובמה גורף את כל המדינות הדמוקרטיות המסורתיות, ומוסיף עליהן את פלורידה, אוהיו, אינדיאנה, מיזורי, וירג'יניה, צפון קרוליינה, ג'ורג'יה (ג'ורג'יה?!), מונטנה, נוואדה, ניו מקסיקו ואריזונה (א-ר-י-ז-ו-נ-ה?!). הוא גורף 400 מושבים בחבר האלקטורים - רונלד רייגן היה האחרון שעבר את הסף הזה, לפני 24 שנה - וטוען למנדט שמיימי.

ניצחון נאה אך לא סוחף: אובמה מוסיף לטור הדמוקרטי את וירג'יניה, ניו מקסיקו ונוואדה, ומגיע ל-282 אלקטורים. אם הוא יוסיף גם את אוהיו, הוא יגיע ל-302 אלקטורים; עם קולורדו - 311. אילו הייתי צריך להמר, הייתי מהמר על 311.

ניצחון אובמה בקולורדו: הכול יקרה כמו בתרחיש הקודם, חוץ מזה שאובמה ינצח בקולורדו, מדינה רפובליקנית מסורתית. הוא יהיה חייב את נצחונו בעיקר למהגרים לטינו-אמריקניים. יהיו לו אז 278 אלקטורים, לעומת 260 למקיין.

פנסילבניה נופלת, מקיין קם: פנסילבניה היא המדינה הדמוקרטית המסורתית היחידה שבה מקיין ניהל מאמץ מרוכז עד הרגע האחרון. הסיבה: שום דמוקרט לא נבחר בלעדיה מאז 1948. יש לה 21 אלקטורים. אם מקיין ינצח - סיכוי קטן, אבל קיים - היא תפצה אותו על תבוסות צפויות בווירג'יניה, בניו מקסיקו ובנבאדה. אבל הוא עדיין יהיה זקוק לקולורדו. עיינו בתרחיש הקודם.

צונאמי מקיין: אין שום דרך. חישוב ליברלי מאוד - שיכלול ניצחונות לא סבירים בפנסילבניה, במינסוטה, בוויסקונסין, בקולורדו ובאורגון (אורגון?!) יעניק למקיין 322 אלקטורים. הסיכוי? גדול רק במקצת מזה של זכייה בפרס הראשון של הלוטו הספרדי.

תיקו: הו, לא! אובמה מנצח בכל המדינות שבהן ניצחו הדמוקרטים בפעם הקודמת, ומוסיף עליהן את נוואדה ואת ניו מקסיקו. סך הכול: 269 מושבים בחבר האלקטורים. מקיין מנצח בכל השאר, כולל במדינות שהתנדנדו מאוד בשבועות האחרונים - פלורידה, אוהיו, וירג'יניה, מיזורי. סך הכול: 269 מושבים. לא קרה מעולם. סבירות: קטנטנה, אבל אולי גדולה ממה שהיתה. תוצאה: ההחלטה תימסר לבית הנבחרים, כאשר יתכנס למושבו הראשון בחודש ינואר. לדמוקרטים צפוי בו רוב מסיבי. ברק אובמה יהיה הנשיא, אם כי ענן של אי-ודאות לא יועיל לאיש, בייחוד לא לשוקי הכספים.