כמויות המידע עולות: QNAP תשווק שרתי אחסון לשוק הפרטי

חברת ויז'ואל המייבאת לישראל את מוצרי חברת QNAP המייצרת מוצרי אחסון (כונני גיבוי) לשוק למוסדי בתחום המחשוב, הציגה אתמול (ג') לראשונה מוצרי אחסון המיועדים גם לשוק הפרטי.

לדברי יוסי זיגדון, מנכ"ל ויז'ואל, הפנייה לשוק הפרטי מגיעה בעקבות ביקוש של צרכנים. "אנשים מחזיקים היום בבית מספר מחשבים והם אוגרים כמויות גדולות של מידע, כמו תמונות, סרטים ומוזיקה. הם צריכים פתרונות לאחסון המידע העצום הזה אצלם. הפתרון שמציעה QNAP מאפשר לכל אחד לאחסן את המידע בבית, דרך הרשת האלחוטית שלו".

זיגדון מבסס את דבריו על נתוני מחקר שערכה IDC, על-פיהם כמויות המידע בשוק הביתי גדלות בקצב של 63% בשנה. לכן, הוא מאמין שמוצרי האחסון הכוללים נפחים של מספר טרה-בייט יתאימו לצורכי הצרכנים הפרטיים.

בין הדגמים ש-QNAP מציעה נמצא ה-NMP-1000, המציע נקודת אחסון מרכזית של עד 2 טרה בייט, כאשר הוא גם משמש כמדיה סנטר בסלון, לצפייה בסרטים ולהאזנה למוזיקה. בנוסף, יש לו גם אפליקציות להורדות סרטים ישירות מהאינטרנט. הדגם הזה צפוי להגיע לישראל בחודש יולי.

"הקיפאון בשוק המחשוב בשנתיים האחרונות הוא לא בגלל המיתון, אלא בגלל שהחידושים במעבדים של היצרניות לא מרגשים מספיק את הלקוחות. אנחנו עדים לכך שלקוחות לא רוצים היום את מערכת ההפעלה של מיקרוסופט - ויסטה על המחשבים שהם רוכשים. האור שאנחנו רואים בקצה המנהרה הם מעבדי ה-Atom של אינטל שמגיעים על נטבוקים", אומר זיגדון.

ויז'ואל הציגה דגם חדש של חברת ASUS אותה היא מייבאת, שיגיע לארץ בקרוב. דגם הנטבוק Eee PC 1005HA הידוע גם בשם Seashell, מציע בטרייה חזקה במיוחד שמספיקה ל-10.5 שעות עבודה, כונן קשיח של 160 ג'יגה בייט וגם שירות אחסון של 10 ג'יגה באתר האינטרנט של ASUS. *