ירידות שערים בוול סטריט על רקע נתוני המאקרו; הזהב יורד ביותר מ-1% בצל העיכוב בתקיפה בסוריה

הוצאות הצרכנים לחודש יולי עלו בשיעור קל של 0.1%; סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד ל-82.1 נק'; "וול סטריט ג'ורנל": ג'נרל אלקטריק מתכננת לפצל את עסקי ההלוואות הקמעונאיות וכרטיסי האשראי שלה לחברה חדשה - ולהנפיק אותה כבר בתחילת השנה הבאה

המסחר בוול סטריט מתנהל היום (ו') בירידות, לאחר פרסום נתוני מאקרו וברקע העיכוב המתמשך בתקיפה אמריקאית בסוריה. נזכיר כי ביום ב' הקרוב לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "יום העבודה".

ראש ממשלת בריטניה נחל אמש מפלה כאשר הפרלמנט לא אישר הצטרפות בריטית למתקפה האמריקאית המסתמנת בסוריה, וגם בארה"ב מתקשים בינתיים לבסס עובדות לקראת התקיפה, בין היתר בשל היעדר "אקדם מעשן" שיהווה ראייה לכך כי כוחותיו של אסד השתמשו בנשק כימי נגד אוכלוסיה אזרחית. בינתיים, פקחי האו"ם ממשיכים לאסוף עדויות בסוריה, והם צפויים לעזוב את המדינה כבר מחר.

בצל השתהות התקיפה, מחיר הזהב יורד ביותר מ-1% מתחת לרף ה-1,400 דולר לאונקיה, וגם הנפט רושם ירידה ומתרחק מרף ה-110 דולר לחבית. "הצבעת הפרלמנט הבריטי נגד תקיפה בסוריה מקשה על ארה"ב להצדיק את התקיפה. עובדה זו מוציאה החוצה חלק מפרמיית הסיכון שהזהב והנפט נהנו ממנה בימים האחרונים", ציין ניק בראון מ-Natixis.

הצרכנים בארה"ב לא מיהרו לפתוח את הארנק בחודש יולי, מה שעשוי להשפיע על מדיניות ה'פד' לקראת החלטתו בנוגע להפחתה אפשרית של רכישות האג"ח. הוצאות הצרכנים ביולי עלו בשיעור קל של 0.1%, בשל הכנסות נמוכות בחודש הזה וירידה ברכישות כלי רכב ומוצרים ברי קיימא. העלייה בהוצאות של חודש יוני עודכנה כלפי מעלה ל-0.6% לעומת הנתון המקורי שעמד על 0.5%.

אנליסטים ציפו שהעלייה בהוצאות של חודש יולי תהיה גבוהה יותר ותעמוד על 0.3%. הוצאות הצרכנים הן מדד חשוב לכלכלה האמריקנית, שכן הדבר מהווה כ-70% מהיקף הכלכלה בארה"ב.

בנוסף לכך התפרסם היום מדד השיקאגו PMI שעלה ל-53 נק' בחודש אוגוסט לעומת 52.3 ביולי, ולעומת תחזיות האנליסטים של 53.5 נק'.

ולבסוף התפרסם מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן. הקריאה הסופית של המדד לחודש אוגוסט ירדה ל-82.1 נק' לעומת 85.1 נק' ביולי. הקריאה המוקדמת עמדה על 80 נק'.

מניית ג'נרל אלקטריק מרכזת עניין לאחר שה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי החברה מתכננת לפצל את עסקי ההלוואות הקמעונאיות וכרטיסי האשראי שלה לחברה חדשה - ולהנפיק אותה כבר בתחילת השנה הבאה.