אתרי רשתות השיווק הגדולות אינם נגישים לאנשים עם מוגבלויות

כך עולה מבדיקה שנערכה ע"י קבוצת המשימה של איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל, העוסקת בקידום נגישות האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות

אתרי האינטרנט של ארבע מרשתות השיווק הגדולות בישראל - הריבוע הכחול, AM:PM, מחסני כמעט חינם ושופרסל, אינם נגישים לאנשים עם מוגבלויות, כך עולה מבדיקה שנערכה על-ידי קבוצת המשימה של איגוד האינטרנט הישראלי ועמותת נגישות ישראל, העוסקת בקידום נגישות האינטרנט לאנשים עם מוגבלויות.

ממצאי הבדיקה הועברו למנכ"לי הרשתות שטרם הגיבו לפניות. אתר אינטרנט נגיש הינו אתר המאפשר לאנשים עם קשיים ומוגבלות להפעיל את האתר, לתפוס את התכנים באתר, להבינם ולעשות בהם שימוש.

רימון לוי, נשיא איגוד האינטרנט הישראלי ויובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל, כתבו למנכ"לים: "היכולת לקבל שירותים ומידע בתחום הקמעונאי חוללה שינוי עצום בחייהם של כל לקוחות רשתות השיווק, אולם, עבור אנשים עם צרכים מיוחדים, אפשרות זו מקבלת משנה תוקף, שכן היא מקנה גישה למוצרים, שירותים ומידע - שאדם עם צרכים מיוחדים לא יכול לקבלם אחרת בשל מוגבלותו. כפי שנדרשים חניית נכים, רמפה ושרותי נכים בכדי שאדם רתוק לכסא גלגלים יוכל להיכנס לסניף הרשת, כך נדרשות התאמות בכדי שאנשים עם מוגבלות יוכלו לגלוש ולהשתמש באתר האינטרנט של הרשת באופן שיוויוני".

על פי ניסיון מצטבר בארץ ובעולם, הנגשת האתרים כדאית מהסיבות הבאות: מעלה באופן משמעותי הן את כמות הגולשים באתרים והן את דירוג ההופעה בגוגל ובמנועי חיפוש נוספים, הגדלת וכמות העסקאות שיבוצעו באתר, שיפור השרות של החברה ללקוחותיה.
שיפור התדמית של החברה.

בחודשים הקרובים יתבצעו בדיקות נגישות נוספות לאתרים מסקטורים שונים בהם אתרי חברות הסלולר, טלויזיה ורדיו, אתרי קניות, והעיתונות המקוונת.