יבואנית משקה "ביטר" תובעת החזרי מס קנייה: מדובר בתוסף תזונה ולא במשקה אלכוהולי

טוענת כי מאחר שמדובר במשקה שהוא תוסף מזון המבוסס על תמציות צמחים - יש לחייבו בתשלום מס קנייה מופחת בשיעור 20% בלבד, ולא בשיעור של 75% החל על משקאות אלכוהוליים רגילים

שתי חברות אחיות, המייבאות מליטא לישראל משקה אלכוהולי בשם "ביטר" (Bitter), תובעות בבית משפט השלום בבית-שמש מרשות המסים החזר של כ-250 אלף שקל, מס קנייה ששילמה ביתר. כן הן מבקשות לקבוע שיש לסווג המשק כתוסף מזון ולא כמשקה אלכוהולי.

באמצעות עו"ד גיל נדל ורותם וירניק טוענות החברות כי מאחר שמדובר במשקה שהוא תוסף מזון המבוסס על תמציות צמחים - יש לחייבו בתשלום מס קנייה מופחת בשיעור 20% בלבד, ולא בשיעור של 75% החל על משקאות אלכוהוליים רגילים.

החברות טוענות שהמכס מתנגד לכך, משום שלטענתו אחד התנאים לסיווג מוצר בקטגוריה זו הוא רישומו במשרד הבריאות כתוסף תזונה. לטענת החברות, הטענה אינה נכונה מאחר שהחוק מגדיר אחרת "תוסף תזונה" ו"תוסף מזון", ולכן אין צורך ברישום במשרד הבריאות.

החברה מייבאת את משקה ה"ביטר" לישראל מאז 2004. לפני כשנה, בעקבות מחלוקת סיווג שנתגלעה בין אגף המכס לאחת מהן בעניין סיווג המוצר, הורה להן אגף המכס לסווג את המוצר כמשקה אלכוהולי ואף הוציאה להן דרישת חיוב על סך יותר ממיליון שקל, בגין גירעונות ב-3 השנים האחרונות.

רשות המסים טרם הגישה כתב הגנה.