סקר TIM לחודש יוני: yad2 ו-msn מתחזקים; הפער בין ynet ו-וואלה מצטמצם

את הטבלה מובילה כצפוי גוגל, שמגדילה את הפער מוואלה ; בגיזרת אתרי הספורט: ONE, עם גידול של 34.7%, עוקף שוב את אתר ספורט 5

אתר הלוחות המקוונים יד2 רשם בחודש יוני זינוק של 32% בשיעור החשיפה השבועי, והצליח להתברג לעשירייה הראשונה (מקום 8) - כך עולה מסקר TIM לחודש יוני, המודד את שיעורי החשיפה השבועיים של האתרים בישראל. אתר נוסף שהתחזק משמעותית בחודש האחרון, הוא msn, עם גידול של כ-19% בשיעור החשיפה השבועי, והוא מדורג במקום ה-6.

קשת ורשת נחלשות

בגזרת אתרי הספורט, ONE חוזר להוביל, עם שיעור חשיפה של 17.1%, המשקף גידול של 34.7% בחודש יוני, בהשוואה לשיעור חשיפה של 13.3% לספורט5, כאשר הם מדורגים במקום ה-13 וה-17 בהתאמה. עוד עולה מהסקר כי אתר פייסבוק, המדורג במקום ה-9 עם שיעור חשיפה של 24.7%, חזק יותר בקרב בני נוער (30%) מאשר בקרב האוכלוסייה הבוגרת (23.9%).

מבין האתרים שנחלשו החודש, בולטים דווקא אתרי זכייניות ערוץ 2: אתר קשת נחלש ב-16.3% לשיעור חשיפה של 12.8%, והוא מדורג במקום ה-19, בהשוואה למקום ה-14 במאי; אתר רשת, איבד בחודש יוני 20% במונחים של שיעור חשיפה שבועי, ומדורג במקום ה-21.

למרות שתפוז התחזק החודש ב-5.2%, הוא מידרדר למקום ה-12, בהשוואה למקום ה-10 בחודש מאי.

את הטבלה ממשיכות להוליך גוגל, שהתחזקה ב-2.2%, וואלה, שאיבדה 2.5% בשיעור החשיפה השבועי, ו-ynet, שירד בכאחוז בשיעור החשיפה השבועי שלו. הפער בין וואלה ו-ynet חוזר להצטמצם, ואילו הפער בין וואלה וגוגל גדל. לאחר שנענע10 הדיחה בחודש שעבר את יו-טיוב מהמקום הרביעי, היא חוזרת להתברג במקום ה-5, עם שיעור חשיפה שבועי של 32.7%, ואילו nrg יורד למקום ה-7, עם שיעור חשיפה שבועי של 26.6%, למרות שהתחזק ביוני ב-3%.

מסחר אלקטרוני

בסקר נבדקה גם קטגוריית אתרי המסחר האלקטרוני. בחודש האחרון ביצעו 27% מהגולשים מעל גיל 18 רכישות באינטרנט, כאשר הרכישה המקוונת נפוצה יותר בקרב גברים ובקרב בעלי השכלה והכנסה מעל לממוצע. עם זאת, לא נמצא הבדל מובהק בין קבוצות גיל שונות ובין רמת הדתיות של הגולשים.

מבין אתרי המסחר האלקטרוני, וואלה שופס מדורג במקום הראשון, עם שיעור חשיפה שבועי של 16.4%. אחריו, בהפרש ניכר, נמצא אתר אולסייל, עם דירוג שבועי של 5.9%.

סקר TIM של TNS טלסקר הוא ה-29 במספר והוא נערך בקרב מדגם מייצג של 1,305 משתמשי אינטרנט מעל גיל 13.