אלפרד אקירוב דווקא מאמין שאהוד ברק יקבל 40 מיליון שקל על המיני-פנטהאוז: "במגדלים שלי כל מה שמבקשים יכול לתפוס. אם בא קונה מתאים הוא ישלם"

(עדכון, פרטים חדשים) - שר הביטחון העמיד למכירה את המיני-פנטהאוז במגדלי אקירוב במחיר שיא של 32,000 דולר למ"ר, הכולל גם "פרמיית ראש ממשלה ושר ביטחון" ; מתווכים בשוק היוקרה ל"גלובס": "ברק יקבל מחיר של 13 עד 20 מיליון שקל, לא יותר"

פחות מ-5 שנים לאחר שרכש את דירתו בקומה ה-31 של מגדלי אקירוב ברחוב פנקס בתל אביב תמורת 2.5 מיליון דולר, מבקש אהוד ברק למכור את דירתו בת ה-350 מ"ר בסכום שיא של 40 מיליון שקל (כ-11.3 מיליון דולר), פי 3.6 ממחיר הרכישה. למעשה, ברק מבקש בזכות שמו פרמיה של 20-25 מיליון שקל מעל למחיר השוק של הדירה.

גורמי נדל"ן מציינים היום כי ברק מבקש ליהנות מפרמיה אדירה שניתנת לעתים בדיור יוקרה לדירות של סלבריטאים או אנשים עם הילה כמו ראש ממשלה לשעבר או שר ביטחון בהווה. אותם גורמים מציינים כי עסקאות אחרונות שנסגרו במגדלים ובאזור נעו סביב 10 אלף דולר למ"ר, פחות משליש מהמחיר אותו מבקש ברק.

מנתונים שהגיעו ל"גלובס" עולה, כי מלבד דירתו של ברק, עוד 4 דירות במגדלי אקירוב מוצעות למכירה, כל הדירות נמצאות בקומות גבוהות של המגדלים (17-27) ומשתרעות על חצי קומה. 2 הדירות הזולות מביניהן מוצעות למכירה ב-14 מיליון שקל וב-16 מיליון שקל.

מתווכים בשוק היוקרה טוענים כי 2 הדירות הנוספות מפוארות במיוחד ועולות על דירתו של ברק ברמת הגימור שלהן. דירות אלה מוצעות למכירה ב-22 מיליון שקל וב-27 מיליון שקל. מקור המתמחה בתחום היוקרה אמר ל"גלובס" כי "2 דירות אלה המוצעות במחיר הנמוך בקרוב למחצית מדירתו של ברק. הוא לא יקבל יותר מ-18-20 מיליון שקל, פחות ממחצית מהמחיר המבוקש". סוכן יוקרה אחר העריך את שווי השוק של דירת ברק ב-13 מיליון שקל בלבד.

ל"גלובס" נודע כי העסקה היקרה ביותר עד כה במגדלים (עבור 2 דירות), שייכת לבתו של המיליארדר שלדון אדלסון שרכשה את הדירות תמורת 12 מיליון דולר.עסקת השיא לדירה בודדת ב-3 המגדלים בני ה-34 קומות שבנתה אלרוב שייכת לסמי עופר. עופר רכש לפני 4 שנים מהמיליונר ברוך איבצ'ר פנטהאוז המשתרע על קומה וחצי ועל כ-1,000 מ"ר תמורת 10 מיליון דולר, מחיר נמוך דולרית וגבוה שקלית מהמחיר שמבקש ברק. אך כאמור מדובר בפנטהאוז ולא בדירה רגילה ובשטח הגדול פי 3 מדירתו של אהוד ברק.

אנשי נדל"ן ציינו כי "בתחום היוקרה ערכו ונדירותו של פנטהאוז כזה הופכים אותו ליקר לאין שיעור". דירת פנטהאוז בשטח דומה (325 מ"ר) לדירתו של ברק נרכשה על ידי אפי ארזי (לפני כ-5 שנים) תמורת 4 מיליון דולר.

צפריר ורטנפלד, מתילן נדל"ן, אחד המתווכים שעוסק במכירת הדירה אמר ל"גלובס" כי "לדעתי גם ברק יודע שלא יקבל את המחיר הזה. הדירה מאוד מושקעת אבל לא ישלמו עליה יותר מ-7 מיליון דולר. אני כבר ראיתי הכל, יכול להיות שיגיע אוליגרך שיהיה מוכן לשלם את המחיר כי זו הדירה של ברק".

זה לא הרווח הראשון של ברק בתחום הנדל"ן. ב-2002 רכשו אהוד ונאוה ברק מגרש בן 1.2 דונם ברחוב הזורע בכפר שמריהו תמורת 1.2 מיליון דולר, עליה תכננו לבנות וילה מפוארת בת 10 חדרים. עוד במהלך התכנון החליטו השניים על פרידתם. באמצע 2004 מכרו השניים את הווילה המפוארת לרותי פיק, בתו של התעשיין סטף ורטהיימר, תמורת כ-3.5 מיליון דולר.

ברק שנולד בקיבוץ משמר השרון התגורר במשך שנים עם נאוה בכוכב יאיר, המאכלס בכירים רבים ממערכת הביטחון, ביניהם למשל המועמד לראשות קדימה, שאול מופז. בעבר רכשו הזוג גם דירה ברמת אביב מאיל ההימורים יגאל זילכה, תמורת סכום צנוע של 350 אלף דולר.

אלפרד אקירוב אמר ל"גלובס" כי הוא לא מעוניין להתייחס לעסקאות בבניין וכי הוא כבר מכר בהצלחה את כל הדירות בבניין. לשאלת המחיר המבוקש על ידי ברק אמר אקירוב כי "בבניינים האלה כל מה שמבקשים יכול לתפוס. אם בא קונה שמתאים לו, הוא משלם".