תחקיר "ידיעות אחרונות": רוני בר-און הצביע לפני כ-5 שנים פעמיים בכנסת, גם בשמה של ח"כ גבריאלי

פרשת ההצבעות הכפולות המביכה משנת 2003 עולה מן האוב לאחר 5 שנים ; בר-און: "זו טעות, ואני מצטער על כך" ; ח"כ יחיאל חזן, שהורשע בפרשת ההצבעות הכפולות: "מגיע לי משפט חוזר"

לאתר חדשות ערוץ 2 (קשת / רשת)

פרשת ההצבעות הכפולות המביכה משנת 2003 עולה מן האוב לאחר 5 שנים: תחקיר של עיתון "ידיעות אחרונות" חושף הבוקר (ב') צילומים מערוץ הכנסת, המוכיחים לכאורה כי שר האוצר, רוני בר-און, הצביע באותה ההצבעה פעמיים: בפעם הראשונה בשמו, ובפעם השנייה במקום ח"כ ענבל גבריאלי, מספר דקות לפני שבכלל התיישבה במקומה.

ח"כ יחיאל חזן, שהורשע בפרשת ההצבעות הכפולות, נדהם: "מגיע לי משפט חוזר", אמר לעיתון. "אם שופט היה רואה את הקלטת של בר-און, לא הייתי מורשע".

על-פי התחקיר מודה שר האוצר, שהיה אז ח"כ בליכוד, כי לחץ על יותר ממקש אחד בהצבעה בכנסת. "בדיעבד אני סבור שגם ההצבעה במקום חבר כנסת שנוכח במקום - אפילו אם ברשותו - אינה תקינה, וככל שכך אירע - זו טעות, ואני מצטער על כך", הודה בר-און.

פרשת ההצבעות הכפולות חיסלה את הקריירה של ח"כ חזן, שהורשע ונידון ל-4 חודשי עבודות שירות. הוא נאשם כי הצביע פעמיים, מעשה המהווה עבירה פלילית. חזן הכחיש את האישום שיוחס לו לאורך כל הדרך, וטען כי הצביע פעם אחת בלבד. הרשעתו התבססה על עדותו של ח"כ יעקב ליצמן מיהדות התורה.

לאחר שח"כ חזן צפה בקלטת, אמר נדהם ל"ידיעות אחרונות": "הקלטת מצדיקה משפט חוזר, כי זו ראיה חדשה שיוצרת ספק סביר. אין מצב ששופט היה מרשיע אותי אם היתה מוצגת קלטת של בר-און במשפט".

ב-2003, כשהתפוצצה הפרשה, זומן בר-און להעיד במשטרה על הצבעתו הכפולה של חזן, והצהיר: "לא ביצעתי הצבעה כפולה במקום ענבל גבריאלי". אלא שהחוקר שאל בכלל על הצבעה אחרת שהתקיימה באותו היום.

בתאריך ה-28 במאי נערכו מספר הצבעות, בהן הצבעה על התכנית הכלכלית של נתניהו ובחירת שם לחוק. ההצבעה שבה נראה בר-און מצביע פעמיים היא הצבעה מספר 7, לבחירת שם לחוק. הדיון נמשך, וכעבור זמן מה הגיעה הצבעה מספר 10 - היא ההצבעה המפורסמת של חזן.

מסתבר כי בחקירה איש לא טרח לבדוק את ההצבעות שלפני הצבעה 10, ולכן איש לא צפה בהצבעה 7, שבה נראה בר-און מצביע פעמיים.