מלה מזומבי שרואה "האח הגדול"

תגובה לטור של מתי גולן על אבי ניר, מנכ"ל קשת

מתי גולן ואני עובדים באותו גוף מדיה - כן, שמתי לב לזה - אבל לא בא לי להתאפק יותר.

פחות מיממה לאחר ניפוץ הברך של אבי ניר, מנכ"ל ערוץ 2; פחות מיממה לאחר החבלות החמורות, כתמי הדם על הדשא ברמת החיי"ל והאשפוז, גולן התעקש לקבוע, בפיסקה האחרונה בטורו היומי ביום רביעי, שניר בכלל לא עיתונאי ולכן הפגיעה בו אינה פגיעה בחופש הביטוי. במילים אחרות: "אמרגן" שמייצר "זבל", אם להשתמש במלותיו של גולן, חטף מכות. לא נורא.

יממה לאחר מכן, ביום חמישי, גולן לקח את זה הלאה: הפעם, הוקדש הטור כולו לאבי ניר - והפעם גולן גרם לי, כעורך אתר "גלובס" וכמי שתמיד מקדם את חופש הביטוי שלו, להתבייש.

מה אתה אומר בעצם, מתי? טוב שניר חטף קצת מכות, מעצם היותו אחראי על טלוויזיה רדודה ותאבת רייטינג, שמדרדרת את העם היושב בציון? טוב שהוא חבוש וכואב ומנוטרל מעשייה, כי עכשיו יש לו סוף-סוף זמן לחשוב? כי עכשיו הוא יכול להכות על חטא "האח הגדול"?

כשגולן כותב על ניר "יש קשר, והוא מוכח ומוחלט, בין האלימות והזבליות בטלוויזיה שלך, לבין האלימות והזבליות ברחוב" - אני סבור שזו הגזמה פרועה. גולן אולי לא יודע, אבל מאות אלפי אנשים אינטליגנטים, רגישים, נורמטיביים ורחוקים מאוד מכל מעשה פשע, נהנים מדי יום ביומו מ"האח הגדול" - וחיים עם זה בכיף. ולא, לא נדפק להם המוח. השמועות אומרות שהם אפילו לא מנסרים את קנה הרובה הסמוך למקום מגוריהם ויוצאים לצייד פרידמנים בקניון.

וכן, לפעמים קשת עושה גם טלוויזיה גרועה. ולפעמים שחר מעצבן, אינה מטופשת, שפרה קודחת ובובליל אפלולי - אבל אז פשוט מכבים את הטלוויזיה. או שלא. מה זה עניינך בכלל, מאיפה באו לך כל המסקנות הפשטניות, המזלזלות והמתנשאות על צופי ערוץ 2. אולי מהניתוק. אולי מהזחיחות. ואולי, סתם כי קשה לכתוב מדי יום ביומו. זה לא ממש ענייני. אבל, כאשר אתה מצטייד ב-D9 מלים אלימות ונכנס באיש פצוע ומאושפז, אתה פשוט חוצה גבול ומציב את וריד המצח שלי - ולגמרי לא רק אותו - בסכנה.

כמי שעובד איתך כבר שנים ומעולם לא צנזר או אפילו "החביא" טור שלך, רציתי לספר לך שהיום, בפעם השנייה בתוך יומיים, קיוויתי מאוד שתתאפק. חשבתי שתניח לפחות לאבי ניר להחלים, לצאת מאשפוז, להתחיל לעבד ולאבד את האימה והטראומה - והצטערתי מאוד שבחרת אחרת.