פשרה ראשונה בפרשת המכירות הפומביות באינטרנט: חברת סיטי ספורט, שמכרה ציוד והלבשת ספורט באתר אולסייל, הודתה שהפעילה משתתפים פיקטיביים במכירות והתחייבה לחדול מכך. בתמורה למידע שמסרה ולשיתוף פעולה עתידי, סוכם שהיא לא תידרש לפצות את מי שהשתתף במכירות הפומביות שלה, ולא תשלם גמול לתובעים הייצוגים ושכ"ט לעורכי דינם.
כזכור, התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד עזגד שטרן, אסף רנצלר ופרח רוסלר ממשרד ש. הורוביץ נגד 70 אתרי מכירות וספקים, בטענה שהם מפעילים משתתפים פיקטיביים במכירות הפומביות, כדי שמוצרים לא יימכרו במחירי הפסד.
תופעה מקובלת
34 מהאתרים והספקים, ובהם האתרים נענעשופס, וואלה טורס וגט-איט, והספקים ישפאר, ברימג, שאוב לורנץ, ח.י. אלקטרוניקה (יבואנית LG) וי. שלום, לא הכחישו בתגובתם שהפעילו משתתפים פיקטיביים. חלקם נמנעו מלתמוך את תגובתם בתצהיר כנדרש. חלקם (ובהם יבואן "שולטס") אף אישרו את התופעה וטענו שהיא מקובלת.
השופט נסים ישעיה קבע באחרונה שתחילה ידון באישור התביעה כייצוגית נגד נתבעים אלה, שכן "דיון כזה יהיה קצר", ובהמשך ידון באישורה נגד הנתבעים שהכחישו הפעלת משתתפים פיקטיביים (ובהם אולסייל, וואלה שופס, 1000P וקריסטל). העליון טרם הכריע בבקשת רשות ערעור על החלטתו.
העלמת עין
כעת נחתמה פשרה ראשונה נגד ספק קטן, שהפעיל משתתפים פיקטיביים בכ-300 מכירות פומביות באולסייל, שסך הכנסותיו מהן היו כ-20 אלף שקל. סיטי ספורט הודתה שחלק מהמשתתפים הפיקטיביים הופעלו תחת שמו האמיתי של סמנכ"ל החברה, שהיה איש הקשר עם אולסייל, ולפיכך אולסייל יכלה לדעת שהספק משתתף במכירותיו שלו (למרות שבאתר נאסר על הספק לעשות כן) ולעצור את התופעה. אולסייל אף מעולם לא פנתה לסיטי ספורט כדי לברר זאת. סיטי ספורט מצהירה שהתנהלות אולסייל יצרה רושם שהיא מודעת להפעלת המשתתפים הפיקטיביים, אך מעלימה עין מכך.
התובעים טוענים שקיימת אינדיקציה נוספת לכך שאולסייל שיתפה פעולה עם המשתתפים הפיקטיביים של הספקים: כשאלה זכו במכירות וביטלו אותן, הם לא חויבו בדמי ביטול בסך 100 שקל, כפי שנהוג. (ה"פ 2347/07).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.