לייזר דטקט שהונפקה בת"א ב-2007 לפי שווי חברה של 65 מיליון שקל נמכרת תמורת 20 אלף שקל

בלייזר דטקט מועסקים כיום 9 עובדים, ושוויה בבורסה נאמד ב-1.3 מיליון שקל. האג"ח שהנפיקה נסחרות בתשואה של 59%

איך הופכים בתוך פחות משנתיים הנפקה בשווי 65 מיליון שקל לחברה הנמכרת בנזיד עדשים? תשובה לשאלה הזו סיפקה היום לייזר דטקט . החברה, שהונפקה בשיא הגאות במאי 2007 לפי השווי האמור, נמכרה היום לחברת צ'פטר 11 ניהול עסקים תמורת 20 אלף שקל בלבד. החברה האם של לייזר דטקט, איי.טי.אל, תהיה זכאית לתשלומים עתידיים נוספים בהתאם להיקף המכירות שלה.

לייזר דטקט, שהונפקה לפני שנתיים, גייסה 32 מיליון שקל במניות ואג"ח להמרה. בעת ההנפקה החברה עוד הייתה בשלב המו"פ ללא מכירות, והתמקדה בשני תחומי פעילות: מערכות לתחום ביטחון הפנים, המאפשרות גילוי וזיהוי חומרי נפץ וסמים, וכן מערכת לתחום האזרחי המאפשרת ניטור מינרלים במכרות.

בתחום הביטחוני החברה נכשלה כשלא הצליחה למכור את מוצריה, בעוד בתחום האזרחי היא פעלה במחצית הראשונה של השנה מול לקוח בדרום אמריקה, שהזמין מוצרים בהיקף של 1.1 מיליון שקל.

אלי ונציה מנכ"ל איי.טי.אל, הסביר מדוע הוחלט למכור את לייזר דטקט. "ראינו פוטנציאל גדול בחברה בתחום הביטחוני, אולם נדרשה השקעה גדולה בפיתוח של המוצר עד הגעה לייצור סדרתי. המשכנו בפעילות האזרחית אולם מכיוון שהיא אינה סינרגטית לפעילות שלנו, החלטנו למכור את החברה. יכולנו למכור במחיר גבוה יותר, אולם העדפנו למכור לקונה שימשיך להפעיל את החברה, ולא יקנה רק את הטכנולוגיה שלה".

גם רון משלי, מנכ"ל לייזר דטקט, טען שהעברת השליטה במחיר נמוך אינה סוף הדרך של החברה. "בתחום התעשייתי יש לחברה מוצר ייחודי בשוק, הנותן תפוקות לתעשיית המכרות במגוון תחומים. המוצר עובד ונמצא בייצור סדרתי, וצפויות להיות ממנו הכנסות ברבעון השני של השנה. זו הסיבה שצ'פטר 11, חברה שההתמחות שלה היא לקחת חברות במשבר ולהבריא אותן, רכשה את החברה".

בלייזר דטקט מועסקים כיום 9 עובדים, ושוויה בבורסה נאמד ב-1.3 מיליון שקל. האג"ח שהנפיקה נסחרות בתשואה של 59%.