רשתות קמעונאיות החלו להשתמש ברובוטים

תחום הרובוטיקה בשירות הקמעונאות, ובמיוחד בסחר אלקטרוני, המאופיין בצורך לבצע משלוחים אישיים, נמצא בגידול מתאים, כאשר אמזון, היא החברה הבולטת ביותר בתחום זה

רובוטים מתוצרת Kiva הנראים כדרגשים ניידים חודרים למרכזים הלוגיסטיים של רשתות קמעונאיות כמו STAPLES, WALGREEN ו GAP . רובוט כזה יודע להחליק מתחת ליחידת אחסון הכוללת ארבעה מדפים שעליהן מונחים המוצרים השונים, להרים אותה, ולשנע אותה אל עובד שתפקידו לקחת מאחד המדפים את המוצר שהוזמן ולהניח אותו באריזה עם כתובת למשלוח. הרובוטים נעים בזריזות ובזהירות והם מסוגלים להרים ולשנע יחידות אחסון בגדלים שונים, ישירות אל נקודות האריזה המתאימות.

הרובוט מסוגל להרים ולשנע משקל של 450 קילוגרם, ויש גם דגם משוכלל יותר המסוגל להרים משקל של טונה וחצי. המיוחד ברובוטים של KIVA הוא בכך שהם משלבים שלוש טכנולוגיות WI-FI להעברת הוראות אלחוטיות, מצלמות דיגיטאליות משוכללות לזיהוי המוצרים, ומערכת שרתים המסוגלים לנהל מספר רב של פעולות במקביל. כך ניתן במרכז לוגיסטי כזה, מספר רובוטים המתרוצצים בין המדפים, ללא לאות וללא הפסקת צהריים.

פרשנות העורך

הרובוטיקה בשירות הקמעונאות, ובמיוחד בסחר אלקטרוני, המאופיין בצורך לבצע משלוחים אישיים, נמצאת בגידול מתאים. אמזון, היא החברה הבולטת ביותר, בתחום זה. כאשר לקוח מזמין ספר או תקליטור מוסיקה, מערכת רובוטית מסוגלת להדפיס אותו בשיטת (POD) בתוך מספר דקות, לשלוף אותו מהמדף, ובתוך 15-20 דקות, הספר יהיה באריזה עם כתובת של המזמין, מוכן למשלוח.

גם ספריות ציבוריות במקומות שונים בעולם, מפעילות רובוטים, על פי קונספט, שהמבקר בספרייה, שבה שולחנות עם מחשבים שבאמצעותם הוא יכול להזמין ספר מסוים.

זרוע רובוטים שולפת את הספר, ומניחה אותו במקום מושבו של המזמין. בספריות אלה יש הפרדה מוחלטת בין אזור האחסון של הספרים, לבין האזור שבו המבקרים קוראים בהם. מגמה זו תלך ותתפשט, תייעל תהליכים, ותקצר זמני משלוח.