עובדי בנק הפועלים נעמדים לצידה של שרי אריסון: 500 מהם יפגינו מחר מול בנק ישראל בקריאה להפסקת מחול השדים

וועד העובדים החליט ליזום פגישה דחופה עם הנגיד פישר ; אמזלג: חזקיהו אינו מונע ממניעים ענייניים ; לגבי בחירת המנכ"ל הנכנס, ציון קינן, כתב אמזלג לפישר: "מדובר בשעתו היפה של הבנק"

עובדי בנק הפועלים נעמדים לצידה של שרי אריסון: מחר (ב') בשעות הצהריים צפויים להפגין כ-500 מעובדי בנק הפועלים מול בניין בנק ישראל בירושלים במחאה על ההתקפות חסרות התקדים נגד בנק הפועלים והעומדים בראשו על ידי הפיקוח על הבנקים ובנק ישראל.

ביום ה' האחרון כינס יו"ר וועד עובדי בנק הפועלים, שרלי אמזלג, ישיבת חירום של הוועד הארצי בבניין ההסתדרות. בישיבה הוחלט בין היתר ליזום פגישה דחופה עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, וכן להיערך לכנסי הסברה ולהפגנות בתחילת השבוע.

לאחר הישיבה, הפיץ וועד הפועלים מכתב לכל עובדי הבנק ובו ציין כי "וועד העובדים החליט ליזום פגישה דחופה עם נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על מנת להביא לידיעתו את העמדה הבלתי מתפשרת של העובדים וכן לדרוש ממנו להימנע מלגרום לזעזוע נוסף בבנק ולהפסיק את מחול השדים סביבו."

בנוסף, הדגיש אמזלג במכתבו לעובדים כי "וועד העובדים לא ישב מנגד כאשר תוקפים באופן לא ענייני וחסר אחריות את הבית שלנו. ההשלכות של מלחמות אלה עלולות לבוא על חשבון העובדים ומול זה לא נוכל לשתוק. חשוב שכולנו נבין אנחנו נלחמים על הבית ועל הפרנסה שלנו."

מוקדם יותר, ביום א' שעבר (ה-26 באפריל), שלח יו"ר ארגון עובדי בנק הפועלים, שרלי אמזלג מכתב לנגיד בנק ישראל, הפרופ' סטנלי פישר בו הוא מוחה על התנהלות המפקח על הבנקים ונסיונותיו החוזרים והנשנים לפגוע בבנק הפועלים, עובדיו ולקוחותיו.

המכתב מתייחס לסערת הפרסומים שהתלוותה לתהליך סיום תפקידו של מנכ"ל הבנק והביקורת שך המפקח על הבנקים על תפקוד הדירקטוריון ועל העומד בראשו. אמזלג אומר במכתבו " סערה זו, שהינה תוצאה ישירה של פעילותו המכוונת (של המפקח על הבנקים), גרמה לנו נזק גדול, ולעניות דעתינו הגיע הזמן לעוצרה !" , "אנו בבנק זכאים לעבוד בשקט, כי המלאכה מרובה, ומי כמוך יודע, שבימים אלו היא קשה יותר מתמיד".

והוסיף " אנו המומים ומזועזעים מההתנהלות חסרת הרסן של המפקח על הבנקים. כבנקאים מזה עשרות שנים וכמנהיגי ארגון עובדים של הבנק איננו זוכרים בהסטוריה של המדינה התנהלות שערורייתית שכזאת".

אמזלג ציין במכתבו כי המכתב נשלח תוך "עדכון כל הגורמים הרלוונטים בהסתדרות לרבות יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, ולאחר דיון של חברי ארגון העובדים עם מומחים מתחום יחסי העבודה ויועצים משפטיים חיצוניים".

אמזלג תקף במכתבו בחריפות את המפקח על הבנקים. "איננו מבינים כיצד גוף שתפקידו העיקרי לשמור על הבנקים עושה כל יכולתו, לילות כימים, כדי לפגוע ולקעקע את המוסד הפיננסי המוביל הגדול בישראל". עוד כתב אמזלג כי חזקיהו אינו מונע ממניעים ענייניים. "צר לנו כי חוסר הבנה, מניעים אישיים וקטנוניים ונקמנות אישית מוליכים את המפקח. התנהלות זאת אף משפיעה לצערי על שיקול הדעת ומובילה להחלטות הרות אסון".

אמזלג שיבח את בעלת השליטה בבנק שרי אריסון, את יו"ר הדריקטוריון, דני דנקנר ואת המנכ"ל הנכנס, ציון קינן, ואף ציין את תרומתם למען העובדים וליחסי העבודה הטובים בבנק. "בתקופת משבר זאת כאשר גופים רבים במשק לא מהססים וממהרים לפטר עובדים הוביל דריקטוריון הבנק והיו"ר, בברכת בעלת השליטה, מדיניות של אי פיטורין וחיפוש דרכים אחרות תוך שיתוף פעולה של העובדים להשגת חסכון וצמצום בהוצאות".

לגבי שרי אריסון כתב אמזלג כי "עובדי הבנק מעריכים את תרומתה לבנק לחברה ולקהילה ודוחים ומגנים מכל וכל את הרמיזות וההשמצות לגביה. אנו עובדי הבנק לא נשקוט ולא ניתן להכפיש את שמה".

לגבי דני דנקנר כתב אמזלג כי "הוא הוכיח עצמו משך זמן רב כמי שדואג היטב לבנק כולו ולעובדיו. הפגיעה חסרת התקדים ביחסי העבודה הביאו את יו"ר הדריקטוריון לקבל את התפטרות המנכ"ל, צבי זיו. בניגוד למנכ"ל השכיל היו"ר למצוא את שביל הזהב ולאזן בין יישום מתון הדרגתי ואחראי של המהלכים הנדרשים לבין שמירה על חוסן הבנק ושמירה על יחסי עבודה טובים בבנק שהינם נכס משמעותי ומרכזי לבנק".

לגבי המנכ"ל הנכנס, ציון קינן, כתב אמזלג כי מדובר בשעתו היפה של הבנק וכי קינן מילא במשך 30 שנה שורה של תפקידים בבנק. "ציון הוא מנהל מוכשר אשר יידע להוביל את תוך גילוי מנהיגות, רתימת העובדים ורגישות למערכת יחסי העבודה בבנק".

אמזלג הזהיר את פישר מהידרדרות במצב. "אנו מאמינים בהידברות, אך במידה ויחליט המפקח להמשיך בהתקפות שרירותיות על מקור פרנסתינו ימצא למולו ציבור נחוש וענק שלא יאפשר לו לפגוע בבנק ובמקור הפרנסה של למעלה מ- 40 אלף איש. אנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו ונמצא את הדין בערכאות משפטיות על כל פגיעה שתגרם ע"י המפקח לבנק ולעובדיו".

אמזלג סיים את מכתבו בקריאה לפישר לגלות מנהיגות, שיקול דעת ואחריות. "בקשתנו פשוטה, שים סוף למחול השדים שנוצר סביבנו. הבטח לנו את השקט שאותו אנו כה צריכים ורוצים".