משתמשים במערכת האדסנס של גוגל ישראל: "כספים שקיבלנו נעלמו"

מפעיל אתר: "הסכום לתשלום המופיע בחשבוני 'מאז התשלום האחרון' ירד פתאום באופן משמעותי באמצע החודש, מבלי שקיבלתי את התשלום המגיע לי" ■ גוגל: "מערכת Adsense עובדת כרגיל בישראל"

מפעילי אתרים מדווחים על תקלות ושיבושים במערכת האדסנס של גוגל בישראל. כמה מפעילים כתבו בפורום של המערכת כי כספים שהתקבלו מפרסום במערכת האדסנס נעלמו מחשבונם הפרטי במערכת - כך נודע ל"גלובס".

אחד הגולשים כתב: "הסכום לתשלום המופיע בחשבוני 'מאז התשלום האחרון' ירד פתאום באופן משמעותי באמצע החודש, מבלי שקיבלתי את התשלום המגיע לי".

גולש אחר הצהיר כי "היתרה שלי מאז התשלום האחרון עמדה על 80 דולר היום אני נכנס לבדוק ואני רואה שהיא ירדה ל-60.15 דולר. לאן נעלמו כ-20 דולר? האם מישהו יכול לתת מענה למה שקורה פה".

גולש נוסף אף האשים את גוגל ישראל, ללא כל הוכחות לטענתו, ב"הונאת ענק מכוונת".

מגוגל נמסר בתגובה: "מערכת Adsense עובדת כרגיל בישראל. יכולות להיות כמה סיבות לשינויים ברווחים בין מפרסם למפרסם ובין חודש אחד לשני, בהן עלייה או ירידה בהופעות של מודעה; והבדלים ב-CPC (עלות עבור הקלקה ) או ב-CPM (עלות לאלף חשיפות) אשר נקבעות על ידי המפרסמים".

מערכת גוגל אדסנס מאפשרת לבעלי אתרים להציב באתר שלהם מודעות פרסום של מפרסמים ברשת גוגל, ולהרוויח מגולשים שמקליקים על המודעות הללו בהתאם למודל ה-CPC (עלות פר קליק).

מערכת האדסנס והאדוורדס (פרסום המופיע לצד תוצאות החיפוש במנוע של גוגל) היא שאחראית לכ-95% מההכנסות של גוגל, והיא זו שאיפשרה לה להפוך לענקית האינטרנט ולהביס בדרך את מיקרוסופט ויאהו בשוק החיפוש.

אחת הטענות הידועות כנגד גוגל היא שדווקא בצד של טיפול בצרכנים, החברה לוקה בחסר. גולשים שנתקלים בבעיות תפעוליות בדואר האלקטרוני של החברה (Gmail), או מפרסמים שלא מצליחים להבין כיצד פועלת בדיוק מערכת הפרסום שמציעה להם גוגל, לא מצליחים למצוא מענה אנושי שיסייע להם בהבנה ותיקון הבעיה, שכן מערכת שירות הלקוחות היא אינטרנטית.

הכנסות גוגל ישראל ברבעון הראשון נאמדו ב-35 מיליון דולר, בהשוואה ל-100 מיליון דולר ב-2008. מנתונים שהגיעו לפני כמה חודשים לידי "גלובס" עולה כי ב-2008, מפרסמים ישראליים הפנו 50 מיליון דולר לפרסום בשוק המקומי, ו-50 מיליון דולר על מנת לפרסם בשווקים זרים.