ההמלצה של וויטני הגיעה עד ת"א: הבנקים זינקו ב-3.5%

מניות הפועלים ולאומי טיפסו 2.8% ו-4.4% במחזורים גבוהים ■ כי"ל והחברה לישראל איבדו עוד 0.6% ו-0.1% ■ מנכ"ל דלק נדל"ן התפטר - המניה קפצה 4.6% ■ טאואר זינקה ב-11.6% לאור חוזה חדש בסין

תודה לך, מרדית' וויטני: לאחר שהבורסה הצליחה למחוק את הירידות בצהריים ולעבור למגמה חיובית, הגיעה ההמלצה החיובית של מרדית' וויטני על גולדמן זאקס והעליות התחזקו לקראת הסגירה. וויטני, האנליסטית שחזתה את מחיקות העתק של המוסדות הפיננסים בארה"ב, ממליצה לקנות את מניות בנק ההשקעות גולדמן זאקס.

גולדמן זאקס יפרסם מחר (ג') את הדוחות הכספיים לרבעון השני, והאנליסטית מעריכה כי הדוחות יפתיעו לטובה והבנק ירשום גידול מהותי בהכנסות. זו הפעם הראשונה שוויטני משגרת המלצה חיובית על מוסד פיננסי אמריקני מזה חודשים רבים. בעקבות כך, החוזים העתידיים על מדדי המניות בוול סטריט עלו ב-0.7% והסנטימנט החיובי בארה"ב הורגש היטב בת"א.

מדד הבנקים באחד העם זינק ב-3.5%. מניות הבנקים הובילו את העליות במעו"ף, כאשר מניית הפועלים הוסיפה 2.8% במחזור הגבוה במעו"ף - 183 מיליון שקל. מניית לאומי ריכזה את המחזור השלישי בגודלו ועלתה ב-4.4%. מנגד כי"ל ממשיכה לרדת גם היום בעקבות ההתפתחויות האחרונות סביב סילביניט.

"קונים ומוכרים גדולים מאוד בקרב המשקיעים הזרים סחרו במניות הפועלים ולאומי", אמר לנו אחד הפעילים בשוק. "הרבה פעילות הייתה שם לקראת הסגירה". אגב, מחזור המסחר בשוק הסתכם היום ב-1.48 מיליארד שקל, בהתאם לממוצע השנה וגבוה מהמחזור שנרשם מתחילת החודש.

היום פירסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את נתוני סחר החוץ של ישראל לחודש יוני אשר הצביעו על ירידה חדה בגירעון המסחרי במחצית הראשונה של השנה. בנוסף, כבכל שבוע יערך היום החשכ"ל את מכרז הנפקת האג"ח הממשלתיות. בהמשך השבוע ממתינים המשקיעים לפרסום מדד המחירים לצרכן שעל פי ההערכות בשוק יעלה בחודש יוני ב-0.3%-0.4%.

שוק התקשורת בארץ כמרקחה לאחר שיוסי מימן, ארנון מילצ'ן, רון לאודר ורופרט מרדוק אמרו במסגרת ועידת תקשורת ונתח שוק של "גלובס" כי לא יזרימו יותר כסף לערוץ 10. "כתפיי לא מספיק רחבות והכסף לא מספיק. אנו מפסיקים החודש את ההזרמות" אמר יוסי מיימן. יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10 כינס את העובדים בעקבות דבריו של יוסי מימן בוועידה ואמר להם: "ללא פיתרון מיידי נוכל להמשיך לשדר למשך זמן קצר בלבד".

המעו"ף ת"א 100 תל-טק נדל"ן בנקים תל-בונד 40

מניות בכותרות

מניות דלק נדל"ן וקבוצת דלק נסחרו על רקע פרישתו של איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן על רקע חילוקי דעות עם יצחק תשובה. מועד ותנאי עזיבתו עדיין לא סוכמו. רוז'נסקי מכהן בתפקיד זרוע הנדל"ן של קבוצת דלק מיום הקמתה והוא אחראי להפיכתה לחברה ענק חובקת עולם, אך גם לחברה עם אשראי גדול שהכביד על חברה האם, קבוצת דלק.

קבוצת דלק הודיעה היום גם כי היא מזמינה את המחזיקים בסגרות האג"ח הצמודות של החברה ( י"א ו-י"ב) להגיש הצעות לביצוע החלפתן של אותן אג"ח בסדרות שקליות (י"ד ו-ט"ו) ההיקף הכספי של הסדרות המיועדות להחלפה מסתכם בכ-1.567 מיליארד שקל. המהלך מעיד על חשש החברה מעלייה ברמות האינפלציה במשק.

מניית טאואר בלטה לחיוב לאחר שהחברה הודיעה כי השיגה לקוח חדש בסין. החברה נבחרה על ידי חברת 3Peak Microelectronics לייצר שבבים עבור התקני LED. מקורות בשוק ל"גלובס": היקף החוזה הינו מיליוני דולרים בודדים.

מניותיהן של כי"ל והחברה לישראל המשיכו לרכז עניין לאחר שסילביניט אישרה כי סגרה חוזה אשלג עם הודו במחיר של 460 דולר לטון ומסרה כי מטרת המחיר הנמוך היא להפשיר את השוק. היום הגיבו האנליסטים הזרים לאירועים האחרונים שפגעו במניה.

שיכון ובינוי ריכזה עניין לאחר של"גלובס" נודע כי גם היא מצויה במו"מ לרכישת חברת האנרגיה הסולארית, סולל. העסקה עשויה להיות הרכישה האסטרטגית הגדולה הראשונה של שיכון ובינוי בתחום. סימנס עדיין נמצאת בתמונת הרכישה של סולל. על פי הערכות: שווי סולל יעמוד על 200-250 מיליון דולר.

מניית HOT הגיבה לדווח כי היא מקימה פלטפורמה להעברת שידורי הטלוויזיה באינטרנט. החברה מתכוונת להעביר פורנו, פרסומות והימורים בפלטפורמה האינטרנטית. החברה תחל בימים הקרובים בניסוי השידורים בקרב לקוחות נבחרים - המודל העסקי עדיין לא נקבע.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף]