חודש וחצי לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה דחתה את חלופת הארגונים הסביבתיים לתוואי קו הרכבת המהיר מת"א לירושלים (A1), ברכבת ישראל מתחילים להיערך לביצוע העבודות לכריית המנהרות בפרויקט.
ל"גלובס" נודע כי רכבת ישראל, בניהולו של יצחק (חקי) הראל, הורתה לחברת שפיר הנדסה, שבשליטת משפחת שפירא, להיערך לתחילת העבודות להקמת המנהרות בקו המהיר. המנהרות אמורות לקום בקטע ג' של הקו המהיר, שבין שער הגיא לעמק הארזים, בעלות של יותר מ-1.6 מיליארד שקל.
ביצוע העבודות אמור להתחיל בתחילת נובמבר, וזאת בכפוף לאישור התוואי הסופי ע"י הממשלה. החל ממועד זה, תחל הספירה של 36 חודשים, התקופה בה הזכיין התחייב להשלים את העבודות לביצוע הפרויקט.
שפיר הנדסה, שבשליטת משפחת שפירא, יחד עם חברת אלפיין האוסטרית, זכתה בסוף אוקטובר 2007 במכרז הענק שפרסמה הרכבת להקמת המנהרות בקו המהיר לירושלים, בקטע שבין שער הגיא לעמק הארזים. בפועל, העבודות לכריית המנהרות התעכבו בשל המחלוקת על מעבר הרכבת בנחל יתלה.
כריית המנהרות היא החלק המורכב ביותר מבחינה הנדסית בפרויקט הקו המהיר לירושלים. במסגרת הפרויקט, תבצע שפיר כרייה של צמד מנהרות כפולות, אחת באורך 1.2 קילומטר והשנייה באורך 11.5 קילומטר (שתהיה המנהרה הארוכה ביותר בארץ) ותבנה גשר שיחבר בין שתי המנהרות במעבר בנחל יתלה.
מרכבת ישראל נמסר כי "הרכבת רואה חשיבות בקידום העבודות להקמת הקו המהיר לירושלים, הצפוי לקשר בין הבירה למרכז הארץ ב-30 דקות. בעקבות אישור הפרוטוקול במועצה הארצית, נערכת רכבת ישראל, יחד עם הקבלן, להתחלת ביצוע העבודות כבר בנובמבר הקרוב".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.