אווירת היציאה מהמיתון בשוק לא ניכרת בסלי הקניות של הצרכן. לפי
נילסן, כלל שוק מוצרי הצריכה השוטפת (
FMCG) רשם בחודש נובמבר סטגנציה, עם עלייה מינורית של 0.2% בלבד במכירות שהסתכמו ב-2.54 מיליארד שקל - זאת לעומת נובמבר אשתקד.
גם בחישוב כולל, השוק סטגנטי. מתחילת השנה ועד לסוף נובמבר נרשמה צמיחה של 1% בלבד במכירות מוצרי הצריכה השוטפת. היקף המכר עמד בתקופה זו על 29.8 מיליארד שקל, לעומת 29.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
"מסקרים שאנחנו עושים על מצב-הרוח של הצרכן, ניכר כי הצרכן יותר אופטימי. עם זאת, העלייה באינדקס מצב-הרוח של הצרכן לא מיתרגמת להתנהגות בפועל ולגידולים במכירות", מסבירה שרון שטורך-זלצמן, סמנכ"ל לקוחות בנילסן.
חודש נובמבר נחתם ללא שינויים משמעותיים ביחסי הכוחות בין רשתות השיווק. שופרסל, המובילה את השוק, רשמה עלייה קלה בנתח השוק שלה, מ-36.5% באוקטובר 2009 ל-36.7% בנובמבר 2009.
עלייה דומה רשמה גם רשת רבוע כחול, הרשת השנייה בגודלה בישראל, ונתח השוק שלה עלה מ-20.3% בחודש אוקטובר השנה ל-20.5% בנובמבר.
הרשתות העצמאיות האחרות - הכוללות את קו-אופ ישראל, יינות ביתן, מחסני כמעט חינם, ויקטורי ואחרות - רושמות גם הן עלייה קלה, ונתח השוק שלהן עומד בנובמבר על 19.4%. בחודש ספטמבר השנה רשמו הרשתות העצמאיות שפל בנתח השוק שלהן, שירד ל-17.8%, אלא שמאז הן חוזרות לכוחן בשוק - הוכחה לכך שהשפל נרשם בשל תלושי הקנייה לחג שהונהגו בספטמבר ואשר העניקו יתרון לרשתות הגדולות שופרסל ורבוע כחול.
המינימרקטים הפרטיים רושמים בנובמבר ירידה קלה בכוחן לנתח שוק של 10.9%.
חצי חינם ורמי לוי שיווק השקמה רושמות ירידה מינורית בנתח השוק שלהן בנובמבר, ובסך-הכול הן שומרות על מעמדן היציב: נתח שוק של 5.2% לחצי חינם ונתח שוק של 4.5% לרמי לוי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.