החברה הישראלית למיחזור צמיגים, TYREC, השלימה הקמת מפעל לגריסה ומיחזור צמיגים בהשקעה של 60 מיליון שקל. לטענת החברה מדובר במפעל הראשון בסוגו בישראל ומהמתקדמים בעולם בתחום זה.
מפעל המיחזור של טיירק שהוקם באזור התעשייה שחק, ליד היישוב קציר מעל ואדי ערה, משתרע על שטח של 15 אלף מ"ר. מהחברה נמסר, כי המפעל, המעסיק 15 עובדים, מסוגל לטפל ב-35 אלף טון צמיגים בשנה ובכך לתת מענה ל-80% מהצמיגים היוצאים משימוש בישראל מדי שנה.
המפעל כולל מערכות ממוחשבות ואוטומטיות לחיתוך, גריסה והפרדת ברזל ובד מהגומי בצמיגים. המערכות יובאו במיוחד מחברתrecycling MTB הצרפתית, הנחשבת כמובילה בתחומה בעולם, ואשר התאימה את המערכת במיוחד לצורכי המפעל הישראלי. כמו כן, פועל במפעל מכבש ייעודי, המאפשר הפיכתו של החומר הממוחזר למוצרי צריכה ידידותיים לסביבה, כגון שטיחי גומי. המפעל החל לפעול ביום שישי לאחר שסיים תקופת הרצה בת כחודשיים.
לדברי תא"ל (מיל.) אמל אסעד, מנכ"ל טיירק, "בישראל יוצאים משימוש מדי שנה כ-3 מיליון צמיגים. עד היום לא ניתן היה למחזר יותר מאחוזים בודדים מכמות זו, מה שגרם נזק כפול לכלכלה הישראלית, הן באובדן חומר גלם והן בנזקים סביבתיים. תחום מיחזור הצמיגים מגלגל בעולם מאות מיליוני דולרים, ואני גאה על כך שהמפעל הראשון בישראל שמסוגל לתת מענה אמיתי לנושא מוקם בצפון הארץ. במיוחד בתקופה זו, בה מעטות ההשקעות בתחום התעשייה. אנו צופים כי בקרוב מאוד נוכל לטפל בכל כמויות הצמיגים המשומשים בישראל", סיכם אסעד.
טיירק הוקמה בעקבות החוק למחזור ולסילוק צמיגים (שחוקק בפברואר 2007). כל מוצרי החברה נועדו לשאת תווי תקן ירוקים ולשמש למגוון יישומים בתחומי הבנייה, החקלאות, גני השעשועים והתחבורה).
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.