ד"ר יניב לויתן, יניב לויתן הוא ד"ר ומרצה באוניברסיטת חיפה ומומחה ללוחמת מידע
הרשת רותחת, ניתן כמעט לראות את העשן הדיגיטאלי הנישא מעל שדה הקרב שבו נלחמים ענקים כמו פייסבוק, גוגל ושחקנים קטנים יותר כמו טוויטר.
בזמן שפייסבוק וגוגל נלחמות על השליטה במקום הראשון, הקרב של טוויטר הוא על המשך הרלוונטיות שלה. מאז ראשית דרכה מצאה את עצמה טוויטר בעמדה מורכבת מבחינת רלוונטיות (מצבה בישראל היא דוגמה לכך: טוויטר לא מצליחה להיות מתחרה רציני לפייסבוק שהופך להיות האתר המועדף בישראל). כיצד מתמודדת טוויטר עם המצב? מתקפות איגוף, יצירת באזז באמצעות רכיבה על גלים שיצרו השחקנים הגדולים וחיזוק מעמדה בנישת הסמארטפונים.
מנהלי טוויטר רכשו ביום שישי שעבר את אחת החברות האחראיות להפצת אפליקצית טוויטר לאייפון (אפליקצית Tweetie מבית Atebits). רכישת החברה יחד עם המהלכים האחרונים של טוויטר מעידים על היערכותם של מנהלי טוויטר להמשכו של הקרב הסוער של עולם ה Web 2.0: הקרב על כיבוש זירת הטלפונים החכמים. החימוש לקרב: אפליקציות, ההופכות להיות החימוש הבסיסי בקרב הסוער על הסמארטפונים.
עד היום התקיים איזון בין טוויטר למפתחים חיצוניים שבנו יישומים אשר השתמשו בפלטפורמה של טוויטר. המהלך של טוויטר מעורר צונאמי של שמועות ברשת, המדיר שינה מעיניהם של גופים שלישיים המפתחים יישומים לטוויטר. השמועות מדברות על כך שטוויטר הולכת לשנות את הסטאטוס קוו ולהשתלט על תחום היישומים בעצמה.
האייפד שומר על אפל בכותרות. טוויטר רוכבת על גל הפרסום בעזרת התקשורת מדווחת על הקשר שלה לאפל דרך האפליקציות שהיא מפתחת לאייפד. חשוב לזכור כי בעבר הופצו כבר שמועות על כך שאפל מתעתדת לרכוש את טוויטר. שמועות שהתגלו כלא נכונות, אך בכל זאת תרמו לקידום המותג טוויטר, מכיוון שכולם דיברו עליו...טוויטר הקושרת את עצמה למותג אפל, הלוהט כרגע, זוכה לזמן מסך יקר בתקשורת העולמית.
מצבה של טוויטר מורכב. מצד אחד יש בה הבטחה אדירה. מצד שני, אם לא תעמוד בהצלחה בתחרות מול יריבותיה הגדולות היא עלולה להידרדר ולהפוך לשחקן פחות רלוונטי. טוויטר אינה שוקטת על השמרים, היא מפעילה את כלי לוחמת השיווק ונאבקת כדי לא להיות "מטרה נייחת" מול הפיתוחים של פייסבוק, וגוגל.
אין ספק שהחיבור שבין טוויטר לסמארטפונים הוא מעולה. למי שזקוק לתזכורת, למדנו על עוצמת החיבור שבין טוויטר והטלפון סלולארי במהלך המהומות באיראן.
הסמארטפונים הופכים להיות ערוץ מרכזי של התחברות הגולשים לרשת. בעתיד הלא רחוק ייתכן שנגלוש יותר דרך הטלפונים הסלולאריים מאשר דרך המחשב הביתי. נדמה כי ההחלטה להשקיע מאמץ בסביבת הסמארטפונים והאפליקציות הייתה הימור נכון מצד טוויטר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.