מנכ''ל סופר-פארם, ליאור רייטבלט, תומך ביוזמה של סגנית שר התמ''ת, ח"כ אורית נוקד, לפיה זכות הצרכן לקבל החזר כספי מלא בשל ביטול עסקה יעוגן בחוק.
נזכיר כי רוב בתי העסק מטילים הגבלות בתנאי החזר מוצרים.
במכתב ששיגר רייטבלט לנוקד הוא כותב: "אני מניח שרבים ינסו לנגח את ההצעה בטענה שתביא להתמוטטות בתי עסק. עם זאת, גישה זו אינה מביאה רק לקידום זכויות הצרכן, אלא גם מיטיבה עם תוצאותינו העסקיות".
לדברי רייטבלט, רשת סופר-פארם, אשר מחזור המכירות שלה הסתכם ב-1 מיליארד שקל, נוהגת בשיטה זו כבר שנים רבות. לפי נתונים שחושף רייטבלט לנוקד, בשנת 2009 הוחזרו לסניפי סופר-פארם 2.14 מיליון מוצרים בשווי של 108.7 מיליון שקל.
נזכיר כי חוק הגנת הצרכן מסמיך את שר התמ"ת לקבוע בתקנות רשימה של מוצרים ושירותים לגביהם תהיה לצרכן זכות לבטל עסקה עם עוסק ולקבל את כספו בחזרה. מדובר בזכות ביטול כאשר אין עילת ביטול ספציפית כגון פגם או הטעיה, אלא זכות ביטול הנובעת משיקולי נוחות של הצרכן.
גיבוש התקנות חייב סבבי התייעצות עם איגוד לשכות המסחר, ארגוני הצרכנים ומשרדי הממשלה הרלוונטיים, וזאת על מנת לאזן בין האינטרסים השונים.
יודגש כי התקנות ייכנסו לתוקפן מיד לאחר האישור בוועדה, ללא צורך בשלבי חקיקה נוספים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.