בוקר יום ראשון בקניון עזריאלי (4.7). המטרה: שיטוט סיילים ברשתות האופנה. המסקנה: יש עוד למה לחכות כי המחירים יוסיפו לרדת, אך מצד שני, לפי תנועת הקונים הערה, המידות הולכות ואוזלות.
את ההנחות ניתן לדרג לפי מספר קטגוריות: הנחה ממחיר המוצר (40% הנחה בפוקס), מחיר מוגדר (חולצות פולו ב-50 שקל בקסטרו מן), הנחה מדורגת (20% הנחה על פריט ראשון, 50% הנחה על פריט שני בניין ווסט), הנחה כמותית (1+1 בבלו בירד) והנחה "לא לכולם": ב-ML הנחה רק לחברי מועדון או למצטרפים חדשים (ב-30 שקל לשנה): קונים ב-400 ומשלמים 200 שקל. גם בהוניגמן מקדמים את מועדון הלקוחות שהוקם זה מכבר ומבדלים את החברים בהנחה שתעמיק עם רכישת יותר פריטים.
במרבית החנויות השילוט ברור, והקונה יכול להבין בקלות מהי ההנחה ולאילו פריטים היא מתייחסת. במקרים בודדים טריק ה"עד 50% הנחה" עלול לאכזב, כי מדובר בפריטים בודדים בלבד. גם הצהרות כגון "חולצות החל מ-50 שקל" אינן בדויות, אבל מתבררות כמאכזבות כאשר עיון במדף הפריטים מגלה כי רק דגמים בודדים אכן נמכרים ב-50 שקל.
גם בחנויות הנעליים מוצעות קולקציות הקיץ בהנחה: ב-ALDO חלק מקולקציית הקיץ מוצעת ב-30% הנחה, וחלק קטן יותר בחצי מחיר. בסמוך לדגמים תמצאו שילוט רלוונטי. המכירה בגזית מעניקה 50% הנחה על זוג שני, ובניין ווסט הנחה מדורגת: 20% הנחה בקניית פריט ראשון ו-50% על פריט שני. דגמי ה-New Arrival יחכו כנראה לסבב המכירות הבא.
הנחות מעמיקות ללא תנאים
פוקס: היצע מידות רחב
אי-אפשר לפספס את השילוט המבשר על 40% הנחה. ויש כוכבית: למעט דגמי "בייסיק ופרומו". הכוכבית מתבטאת בהחרגת פריטים כמו חולצות טי עם דמויות דיסני ב-50 במקום ב-70 שקל. בחנות הילדים המבצע אינו חל על שמלות שמחירן כעת 60 שקל (במקום 80), ועל טייץ לבנות ב-30 שקל במקום ב-40 שקל.
TAG WOMAN: סייל אמיתי
השילוט מבשר על FINAL SALE, והמוכרת מסבירה שכל הפריטים בהנחה. ואכן ההנחות מרשימות: חולצה קייצית ב-60 שקל במקום ב-150 שקל, חולצה מכופתרת ב-90 שקל במקום ב-200.
YOOP: פריטים ב-100 שקל
חלון הראווה משדר אווירת מכירה. הבובות עירומות, ויריעות דבק נייר עם הכתוביות SALE עוטפות אותן. שילוט ענק תוחם את המחירים מ-29 שקל עד 129 שקל ומדרבן - "מהר לפני שייגמר". הצצה בחנות מגלה כי מרבית הפריטים נמכרים ב-99 שקל, כמו ג'ינס שמחירו הקודם הוא 289 שקל, שמלת בד שעלתה 240 שקל וחולצה שעלתה 150 שקל.
NO NAME: חצי בחצי
השילוט מחוץ לחנות ובתוכה מבשר כי חצי חנות נמכרת בחצי מחיר. המוכרת מפרטת כי מחצית מהפריטים נמכרים בהוזלה של 50% והם נבדלים בסטנדים ובשילוט. הפריטים שאינם בהנחה, לדבריה, שייכים לקולקציות החדשות. מחירים לדוגמה: שמלת טריקו ב-60 שקל במקום ב-120, גופיית פייטים ב-50 שקל במקום ב-100, מכנסונים ב-65 שקל במקום ב-130.
הנחות בינוניות, התחלה של סוף עונה
H&M: ההנחה הנפוצה - 30%
על חלון הראווה מתנוסס שלט SALE שאינו מלמד על שיעורי ההנחה הנקובים בחנות: 30% על מרבית הפריטים (בהם ג'ינסים) ו-50% הנחה על פריטים "נישתיים" כמו חולצות ערב ממשי (שמחירן המלא הוא 300 שקל) או תיק ערב מוזהב מפייטים ב-250 שקל. רוב אביזרי האופנה אגב עדיין אינם נכללים במכירת סוף העונה. לחלק מהפריטים המוזלים סטנדים נפרדים המבליטים את ההנחות.
מחירים לדוגמה: שמלה פרחונית ב-60 שקל במקום ב-90, חולצת טי או חצאית מטריקו ב-40 שקל במקום ב-60. בגדי ילדים: שמלות טריקו ב-20 שקל במקום ב-30, מכנסי דגמ"ח ב-50 במקום ב-90, סנדלים ב-20 שקל במקום ב-40 שקל.
GAP: ההנחה הנפוצה - 25%
חלון הראווה מבשר על ה"סייל של GAP" שמעורר ציפיות להנחות רציניות, אך בתוך החנות נפוץ בעיקר שילוט 25% הנחה, ועל פריטים בודדים - 50% הנחה (שמלת בד שחורה - כעת ב-100 שקל, ג'ינס חום לגבר ב-160 שקל או גופייה לילדים ב-30 שקל). המוכר מסב את תשומת-ליבנו כי הנחת רבע המחיר תקפה לכל הפריטים - גם אלה שבסמוך להם לא מצוין דבר.
הסיילים בתחילתם, כדאי להציץ
זארה: ללא קולקציה חדשה
על חלון הראווה מתנוסס שלט SALE גדול שאינו מפרט את משמעותו. בחנות חלוקת הפריטים היא לפי המחיר. בגדי NEW ARRIVAL ממוקמים בנפרד, ועליהם אין הנחה. מחירים לדוגמה: חולצה בד מכופתרת ב-140 שקל במקום ב-170, טייץ ב-80 במקום ב-130 שקל. פריטים לעונת המעבר כוללים ז'קט אלגנטי ב-200 שקל במקום ב-300 וסריגים ב-80 שקל. סנדלים ונעליים ב-200 שקל במקום ב-300 שקל.
גולף: הנחות מדורגות
על חלון הראווה לא מתנוסס שלט המודיע על מכירת סוף עונה, אולם בתוך החנות תלויים מתנוססים שלטים לצד הפריטים המוזלים. בחלק מהמקרים מצוין שיעור ההנחה (20%), ובחלקם המחיר. פריטים חדשים מופרדים, ועליהם אין הנחה (עדיין). מחירים לדוגמה: חולצת טי לנשים ב-70 שקל במקום ב-100, חולצה מכופרת לגבר ב-100 במקום ב-150 שקל או ב-130 שקל במקום ב-200 שקל.
קסטרו: מעט ב-50%
השילוט בחלונות הראווה מבשר על סייל בהנחה של עד 50%. גם פה משמעות למילה "עד": בסניף הנשים למשל עומד סטנד יחיד ועליו בגדי גוף ב-50% הנחה. יתר הפריטים בהנחה בהתאם לשילוט ספציפי: שמלות ב-160 במקום ב-200 שקל, מכנסיים קצרים ב-100 שקל במקום ב-130 שקל. בקדמת החנות שלל פריטים שהגיעו היום (כך לפי השילוט) - עליהם אין הנחה.
גם בקסטרו מן רוב ההנחות אינן רלוונטיות ל-50% הנחה: חולצות פולו ב-50 שקל במקום ב-90 שקל, חולצות פולו מהודרות ב-100 שקל במקום ב-130 שקל.
רנואר מן: הנחות חלקיות
תחת הסלוגן "Right Here-Right Now" מפורטת הנחה רלוונטית בסמוך לפריטים המוזלים בחנות. על התגים של חלקם משאירים לעיני הקונים את השלבים שעשה המחיר עד כה: למשל חולצה מכופתרת ב-129 שקל (ו"היסטוריה" של 159 שקל ו-209 שקל). הנחות אחרות כוללות 3 חולצות טי ב-100 שקל (במקום ב-50 שקל ליח').
מחצית משטח החנות מוקדש לפריטי הקולקציה החדשה עליהם אין (כרגע) הנחה: חולצות מכופתרות עולות 220 שקל, לעומת 130 שקל מחיר הדגמים שבסייל.
מנגו: גם פריטי מעבר וחורף מוזלים
מרבית הפריטים בחנות נמכרים בהנחה. על התגים מופיעה הסטוריית המחיר (להעמקת הפיתוי): למשל שמלת סריג שנמכרה בעונה ב-150 שקל, אחרי כן ב-105 שקל וכיום ב-75 שקל. חלק מהפריטים נמכרים ב-50%, ואלה ממוקמים בסטנדים שבלב החנות. מרבית הפריטים האחרים נמכרים ב-30% הנחה, ועליהם נמנים גם פריטי חורף ומעבר ששווה לבחון (בעיקר אם אתם מידה 32) - למשל מעיל שחור עם כיווצים ב-250 שקל במקום ב-340 שקל. הפריטים החדשים מסודרים באגף נפרד ואינם נכללים בחגיגת ההנחות.
סליו: הנחות עד 50%
השילוט בחלון מבשר "עד 50% הנחה". למילה "עד" משמעות יתרה, משום שההיצע על המדפים מלמד כי הנחה זו אינה תקפה על מרבית הפריטים. גם השילוט בתוך החנות שנוי במחלוקת: שלט הסמוך למדף חולצות הטי מלמד על מחירים "החל מ-50 שקל", אלא שמרבית החולצות מתומחרות ב-80 וב-90 שקל. באזור החולצות המכופתרות מבשר השילוט כי המחיר הוא החל מ-100 שקל, וגם כאן תמצאו דגם או שניים המצדיקים את השלט, בעוד שמחיר הדגמים האחרים נע בין 150 ל-220 שקל.
מבצעים כמותיים, שווה עוד לחכות
סולוג: מבצעי 1+1
השילוט ברור: 1+1 על כל פריטי הקיץ (להוציא פריטי "נאוטיקה" הממוקמים בנפרד ועליהם הנחה של 50% עבור הפריט השני). מחירים לדוגמה: מכנסי ברמודה ב-80 שקל, חצאיות טריקו ב-50 שקל, חולצות טי ב-40 שקל.
TNT: הנחה כמותית מדורגת
30% על הפריט הראשון, 40% הנחה על פריט שני ו-50% הנחה בקניית פריט שלישי - זו ההנחה המוצעת כעת ברשת. המוכר בחנות מסביר כי ההנחה גורפת על כל הפריטים. מחירים לדוגמה (לפני הנחה): מכנסי ברמודה לגבר ב-200 שקל, מכנסיים קצרים לנשים ב-130 שקל, חולצות טי ב-70-80 שקל.
הוניגמן: שיעור בחשבון
שיעורי ההנחה משתנים: פריטי הקיץ מוצעים ב-30%, כשעל פריטים חדשים מוענקת הנחה צנועה של 10% (יש שילוט רלוונטי). המצטרפים למועדון הלקוחות (בעלות של 40 שקל לשנה) ייהנו מהנחה מדורגת: 30% על הפריט הראשון, 40% על פריט שני ו-50% על פריט שלישי.
ML: רק לחברי מועדון
ההנחה ברשת, לגברים ולנשים, תלויה בשני גורמים: היא מיועדת לחברי מועדון בלבד - ותיקים וחדשים (בעלות של 30 שקל לשנה), והיא מתנה את שווי הפריטים בכדי לקבל הנחה של 50%, כלומר 200 שקל הנחה ברכישת פריטים ב-400 שקל.
22
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.