יצרנית הרכב הגדולה בעולם, טויוטה , הודיעה אמש לרשויות ביפן כי היא מתכוונת להחזיר למוסכים כ-95 אלף מכוניות לקסוס וקראון ביפן בכדי לתקן כשל מנוע אפשרי, במסגרת מאמציה להגביר את הפיקוח על הבטיחות.
טויוטה הודיעה כבר ביום חמישי כי היא שוקלת להחזיר למוסכים 270 אלף כלי רכב בעולם בשל אותה אותה תקלה אפשרית. הריקול צפוי לכלול 138 אלף מכוניות בארה"ב, 15 אלף באירופה, עשרת אלפים במזרח התיכון, 6,000 בסין, 4,000 בקנדה ו-8,000 במדינות אחרות.
האיסוף יכלול דגמי לקסוס GS350, GS450h, GS460, IS350, LS460, LS600h LS600hL ודגמי קראון. לפי הודעת החברה, ייתכן שבחלק מכלי רכב אלה יש בעיה בקפיץ שסתום המנוע, מה שעלול לגרום לקשיים בהדממת המנוע, למרות שהחברה טוענת כי לא קיבלה כל דיווח שהכשל הזה גרם לתאונה כלשהי.
לדברי יושיהיקו טבאי, אנליסט בקזקה סקיוריטיס בטוקיו, משקיעים צפויים להתעלם מהידיעה מכיוון שעלותו של כל זימון צפויה להיות מוגבלת, ומכיוון שזימונים כאלה אינם נתפסים כשליליים באופן כללי, כל עוד הם מתבצעים לאלתר בעקבות חשיפת הבעיות.
"זה לא כאילו היתה תאונה שנגרמה מהליקוי האפשרי. משקיעים אינם חוששים כל עוד יצרניות הרכב פועלות במהירות לתיקון בעיות האיכות", אמר טבאי.
נזכיר כי טויוטה ספגה השנה מכה כואבת במוניטין האמין שלה שהיה סימן ההיכר של החברה במשך שנים. במהלך החודשים האחרונים קראה לכשמונה מיליון כלי-רכב לתיקון בגין כשלים במנגנוני המצערת ומערכות הבלימה. נוסף על זה החברה היפנית עומדת בפני סכנה לקנס הנאמד בלמעלה מ-17 מיליון דולר מטעם הממשל האמריקני.
מטויוטה ישראל נמסר בתגובה, כי "מבחינת הדגמים המיובאים לישראל, רק דגם אחד, הלקסוס LS460, נכלל בקריאה לתיקון. 98 רכבים המצויידים בחלק הדורש החלפה שווקו בישראל ורכבים אלו יוצרו בין חודש ספטמבר 2006 ועד לחודש יולי 2008. לקסוס ישראל תחל בביצוע הקריאה לתיקון בשבוע הבא. דגם טויוטה היחיד הרלוונטי לקריאה לתיקון הוא דגם טויוטה קראון. דגם זה משווק ביפן בלבד".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.