הממשלה אישרה היום (ג) הצעת החלטה של שר התחבורה ישראל כץ להתחיל בתכנון המפורט של שדה-תעופה בינלאומי חדש בתמנע בעלות של 56 מיליון שקל. התכנון המפורט אמור להמשך כשנה. עם הקמתו אמור השדה החדש להחליף את שדה התעופה הקיים באילת. עלות הקמתו של השדה החדש מוערכת בכ-1.7 מיליארד שקל, והיא עתידה להימשך כשלוש שנים.
עלות הכנת התכנון המפורט המסתכם תמומן ממקורות פנימיים של רשות שדות התעופה (רש"ת). לדברי כץ התכנון המפורט של השדה ימשך כשנה.
המכרז לתכנון המפורט של שדה התעופה בתמנע צפוי להסתיים כבר במהלך חודש ספטמבר 2010.
במקביל לקידום התכנון של השדה יבחרו משרדי התחבורה והאוצר גורם מקצועי בינלאומי שיבחן את הפרוגרמה להקמת שדה התעופה, שהוכנה על ידי רשות שדות התעופה (רש"ת) ויגיש את מסקנותיו בתוך 45 יום.
שדה התעופה החדש בתמנע נמצא כ-18 קילומטר צפונית לאילת ואמור לשמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה וכן לטיסות פנים ארציות.
החלטת הממשלה שאושרה היום קובעת עוד כי משרדי התחבורה והאוצר יציגו בפני שרי התחבורה והאוצר את עמדותיהם באשר לאופן המימון וההקמה של שדה התעופה החדש. בהעדר הסכמה בין השרים יובא הנושא להכרעת ראש הממשלה.
הפרויקט יכלול בין השאר הקמת מסלול המראות ונחיתות באורך 3600 מטר שיאפשר למטוסי סילון גדולים להמריא ממנו לכל יעד באירופה וכן מגדל פיקוח, אזורי תפעול ומערכת תחבורתית הכוללת מערך כבישים ומגרשי חנייה לרווחת הנוסעים.
כמו כן יכלול הפרויקט טרמינל נוסעים מרווח, שמונה עמדות חנייה למטוסי רחבי גוף ובינוניים, תשע רחבות חנייה למטוסי טורבו- פרופ', (דוגמת מטוסי דאש 7) וכן חנויות דיוטי- פרי, בדומה לחנויות הקיימות בנתב"ג.
במסגרת התוכנית להקמת שדה התעופה בתמנע יורחב כביש הערבה בקטע שבין תמנע לאילת לארבעה נתיבים, שניים בכל כיוון. עם השלמת הכביש תמשך הנסיעה מתמנע לאילת כ- 10 דקות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.