זעזוע נוסף ברכבת הקלה בגוש דן: שבועיים לאחר התפטרותו של מנכ"ל נתיבי תחבורה עירוניים (נת"ע), החברה הממשלתית האחראית על הקמת הפרויקט, הופסקה עבודתה של חברת הייעוץ הפנימית מסילות המספקת את התמיכה המקצועית לפרויקט הקמת הקו האדום בהיקף כשני מיליארד אירו. בנת"ע אישרו כי תוקף ההסכם עם החברה פג לאחר שהוארך עד ה-30 ביוני.
ל"גלובס" נודע כי בין מסילות לנת"ע מתנהל משא ומתן על חידוש אפשרי של ההסכם אך עובדים בחברה כבר קיבלו בימים האחרונים הודעה כי העסקתם עומדת להסתיים. מצב זה מעמיד את פרויקט הקו האדום מול אתגר חדש כאשר אין למעשה חברה מנהלת מטעם הממשלה להקמת הפרויקט.
חברת מסילות, בראשות מיכה ליאונוב ורון תמיר, אחראית על ניהול המכרזים, ביצוע העבודות המקדימות והתמיכה המקצועית בפרויקט. לפי הערכות, נאמד היקף העסקים של מסילות עם נת"ע בעשרות מיליוני שקלים בשנה. בשיא פעילותה העסיקה החברה כמאה עובדים מרביתם מהנדסים, מנהלי פרויקטים ומומחים מחו"ל.
עד היום הושקעו למעלה ממיליארד שקל בעבודות התשתית המכינות לקראת הקמת הרכבת הקלה. החברה היא בבעלות חברת Delcan הקנדית וחברת אמי-מתום הישראלית. הפסקת העבודה עם מסילות מצטרפת להתפטרותו המפתיעה של מנכ"ל נת"ע ישי דותן, שהודיע לפני שבועיים על התפטרותו מתפקידו לאחר שבע שנות עבודה. ההתפטרות באה על רקע ממצאי דו"ח ביקורת פנימי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.