חברת פלאפון טענה בשימוע בנושא הפחתת דמי הקישוריות, כי התעריף המדויק והנכון לפי המודל שבדקה חברה הייעוץ NERA, צריך לעמוד על 13 אגורות, אך אם מנכים את הטעויות של NERA ולוקחים בחשבון את העלות האמיתית של המרכיבים השונים לחישוב הקישוריות, הרי שלטענת פלאפון התעריף צריך לעמוד על 17 אגורות.
חברת מירס טענה בשימוע שלה, כי התעריך לשיטתה צריך לעמוד על כ-7 אגורות, ואילו חברת פרטנר מדברת על תעריף באזור ה-14 אגורות שנכון לטענתה עפ"י המודל של NERA. סלקום טענה כי התעריף לשיטתה הוא סביב 12-13 אגורות עפ"י המודל של NERA, ואם מנטרלים את הטעיות המחיר עמור לעלות לאזור ה-19 אגורות.
שלוש החברות הגדולות פלאפון פרטנר וסלקום העלו בשימועים פחות או יותר טיעונים דומים וניכר כי הן מצאו במרבית המקרים את אותן הטעויות בעבודה של NERA, הקשורות לחישובי עלות - הקמת אתרים, עלות התמסורות, תדרים, וכמות אנטנות.
בימים הקרובים יבדקו במשרד התקשורת את כל הטענות של החברות, וההערכה היא כי המספר המדויק יתברר בתוך שבועיים-שלושה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.