צפוף בכבישים: מספר כלי הרכב בישראל הגיע בסוף שנת 2009 ל-2.46 מיליון - עלייה של 2.9% לעומת סוף 2008, ולאחר גידול של 4.7% בשנת 2008 ושל 5% בשנת 2007. בשנת 2009 נוספו לכבישי ישראל 236.5 אלף רכב, וכ-168.3 אלף נגרעו ממצבת כלי הרכב הפעילה - בחישוב פשוט נוספו 68.2 אלף כלי רכב.
עוד עולה מנתונים שפירסמה היום (ג') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, בהתבסס על נתונים מהאגף למערכות מידע במשרד התחבורה, כי מסך כלי הרכב המנועיים 1.95 מיליון היו כלי רכב פרטיים, כ-350 אלף משאיות, כ-110 אלף אופנועים, כ-15.3 אלף אוטובוסים זעירים, כ-14.1 אלף אוטובוסים, כ-18.6 אלף מוניות וכ-4,000 כלי רכב מיוחדים.
יפן שומרת על מיקומה כארץ הייצור העיקרית של כלי הרכב שנוסעים בכבישי ישראל - אחראית לייצור של 39.1% מהמכוניות, כשהנפוצות הן מאזדה, סובארו, מיצובישי, טויוטה, סוזוקי והונדה. גם חלקה היחסי של קוריאה הדרומית (11.4%), בייצור כלי הרכב המיובאים לישראל, ממשיך לעלות - עם כלי הרכב של יונדאי, דייהו, קאיה ושברולט.
כ-201.2 אלף כלי רכב שנוספו אשתקד היו חדשים - 9.5% פחות מאשר בשנת 2008. מבחינת איכות הסביבה, 15.7% מסך כלי הרכב מונעים בסולר - 2.8% מכלי הרכב הפרטיים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.