הרבעון הטוב ביותר בתולדות אינטל: 51 סנט רווח למניה

ענקית השבבים מפתיעה עם רווח של 51 סנט למנייה - לעומת 43 סנט על פי תחזיות האנליסטים ■ מצטרפת לאלקואה שפירסמה דו"חות אמש ונתנה זריקת עידוד נוספת לשווקים שנהנים מ-6 ימי עליות רצופים

ענקית השבבים אינטל דיווחה היום למשקיעים ברחבי העולם את תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2010. בכך מצטרפת לאלקואה שפירסמה אמש דו"חות מוצלחים ונתנה בכך את האות לפתיחת עונת הדו"חות בארה"ב.

בשורה התחתונה מציגה החברה רווח מרשים של 51 סנט למנייה ברבעון השני - גבוה משמעותית מהתחזיות המוקדמות. רווחי החברה הסתכמו ב-2.9 מיליארד דולר לעומת הפסד של 398 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה עמדו על 10.8 מיליארד דולר. בכך מסכמת החברה את הרבעון הטוב ביותר מאז נוסדה לפני יותר מ-4 עשורים.

עוד הודיעה החברה כי היא צופה הכנסות של 11.2 עד 12 מיליארד דולר ברבעון השלישי של השנה, לעומת תחזיות שנעו בין 10.8 ל-10.9 מיליארד.

אנליסטים ברחבי העולם צפו כי אינטל תדווח על רווח של 43 סנט למנייה וצפי להכנסות של 10.2 מיליארד דולר. כמו כן צפו הכלכלנים זינוק של 28% בהכנסות החברה - על אף סימני ההאטה בשוק המחשבים האישיים. באשר לתוצאות הרבעון השלישי, התחזית היא כי החברה תצפה רווח של 48 סנט למנייה והכנסות של 10.9 מיליארד.

"לפי קבוצת המחקר גרטנר גרופ, שוק ה-PC יצמח בכ 20% בשנת 2010. באופן מפתיע הגורם העיקרי לצמיחה הוא המגזר הביתי, בו צפוי עלייה חדה של 29% במכירות עקב המעבר למחשבים ניידים אישיים. לעומת זאת מנהלי הרכש מהמגזר העסקי עדיין מחכים לתמונה יותר ברורה לגבי ההתפתחויות הכלכלית", הסבירו היום לקראת פירסום הדו"חות בקמליה קפיטל מרקט.

"באופן מתמיד אינטל עוקפת את התחזיות ובממוצע המניה הגיבה בעליות של כ-5% לאחר פרסום הדוחות", אמרו שם היום והוסיפו: "אנו סבורים שברמה הנוכחית המניות של אינטל מתומחרות בחסר בהשוואה היסטורית וגם אבסולוטית, כאשר המניות נסחרות לפי מכפיל עתידי של 11 ולחברה יש כ-3 דולר למנייה במזומן".