"מזדקנים" עם המחירים: רוכשי הדירות בת"א - בני 45 בממוצע

רוכשי הדירות בעיר התבגרו ב-10 שנים תוך 5 שנים: ב-2005 עמד הגיל הממוצע של הרוכשים על 35 ■ התעוררות גם בשכונות הדרומיות בעיר - שכונת פלורנטין היא המבוקשת ביותר, נווה צדק הפכה לשכונה "טרנדית ויקרה עם אוכלוסיה בוהמית ותל-אביבית"

גילם של רוכשי הדירות בתל-אביב עלה בחדות בשנים האחרונות, והעיר ממשיכה לאבד את מעמדה כ"עיר של צעירים" - כך עולה מסקר חדש שערכה קבוצת לב העיר שעוסקת בשיווק פרויקטים בת"א. עפ"י הנתונים, הגיל הממוצע של רוכשי הדירות בת"א עומד על 45, לעומת ממוצע גילאים של 35 לפני כ-5 שנים - לפי הממצאים בסקר, מגמת עליית גיל הרוכשים נמשכת על רקע העלייה החדה והעקבית במחירי הדירות בעיר.

הסקר בחן כ-340 נכסים שנרכשו ב-3 השנים האחרונות בת"א, ומפילוח לפי שכונות ואזורים שהוא מבצע, עולה כי בשכונות במרכז ת"א גיל הרוכשים עומד על 45 בממוצע. המרכז כולל שכונות כמו לב העיר, מתחם דיזנגוף ועוד. לעומת זאת, בשכונות הצפוניות והחדשות בת"א הגילאים נעים בין 35 ל-45 - בשל רמות המחירים הזולות ביחס למרכז העיר וכן מהאופי הצעיר והמודרני של האזור והקרבה שלו לשירותים קהילתיים מתאימים. בשכונות אלו נכללות בין היתר רמת אביב החדשה והגוש הגדול.

ב-5 השנים האחרונות, עפ"י הנתונים, חלה התעוררות גם בשכונות הדרומיות בעיר, שמשכו אליהן משקיעים ואוכלוסייה צעירה בעלת אמצעים. חתך גיל הרוכשים בשכונות אלה הוא הצעיר ביותר בעיר - 28-35, כשאחת השכונות המבוקשות ביותר למגורים היא פלורנטין, שנהנית מעלייה תלולה במחירי הדירות ומפרויקטים חדשים שנבנים בה.

היוצאת מן הכלל בשכונות הדרומיות היא נווה צדק, שהפכה בעשור האחרון לשכונה "טרנדית" ויקרה וממוצע גיל רוכשי הדירות בה עומד על 40-55 - היא מתאפיינת בנכסים יוצאי דופן, בתים יחודיים ובאוכלוסיה בוהמית ותל-אביבית. עפ"י הסקר, הערים שמרוויחות מבריחת הצעירים מת"א הם רמת גן וגבעתיים - מחירי הדירות בערים אלו קפצו לאחרונה בעשרות אחוזים.

לדברי יניב רוזיו, מנכ"ל משותף בקבוצת לב העיר, הנתונים משקפים את מציאות שוק הנדל"ן התל אביבי - האוכלוסייה הצעירה שאפיינה את תל אביב במשך שנים, מפנה את מקומה לטובת בורגנות אמידה ומשקיעים - אין הרבה זוגות צעירים שיכולים להרשות לעצמם לרכוש דירה בעיר, לכן רובם מתפשרים על הערים הסמוכות או רוכשים דירות בשכונות הדרומיות המתפתחות של העיר".

לדבריו, "מחיר של דירה סטנדרטית, מיד שנייה במרכז העיר יכול להגיע ל-7,000 דולר למ"ר, מה שהופך גם דירת 3 חד' מיושנת לדירה יוקרתית. קל וחומר כשמדובר בדירות משופצות או חדשות, עם מעלית וחניה שמחירן מגיע גם ל-10,000 דולר למ"ר".