קמעונאית האינטרנט הגדולה ביותר, אמזון , דיווחה כי קצב הצמיחה במכירות של הקורא הדיגיטלי קינדל הואץ מדי חודש ברבעון השני, וכי היקף המכירות של ספרים אלקטרוניים מאשר ספרים בכריכה קשה.
החברה עוד דיווחה כי שילשה את קצב המכירות לקינדל מאז שהוזילה את מחיר ל-189 דולר מ-259 דולר. זאת כאשר הורדת המחיר ב-27% שהוכרז עליה בחודש שעבר, נועדה להדוף האיום של האייפד, המתחרה של אפל . הנתונים מראים עוד כי מול כל 100 ספרים בכריכה קשה שנמכרו ברבעון השני, מכרה אמזון 143 ספרים לקינדל.
יצוין כי זו חשיפת נתוני מכירות הקינדל הראשונה של אמזון, שלא מסרה נתונים רשמיים ומדויקים על היקף מכירות קינדל מאז שהושק המכשיר ב-2007, והסתפקה בלדווח כי מכרה מיליוני מכשירים.
"פרסום נתוני צמיחה אלה אתמול נועד ככל הנראה להפיג את החששות כי האייפד הביא לירידה בביקוש לקינדל", אמר אנליסט בינקי גרופ, דימיטרי מולצ'נוב. "יש תפיסה כי האייפד ריסק לגמרי את הקינדל, הקורא האלקטרוני של אמזון, וזה לא ממש לא המקרה", אמר מולצ'נוב. "אמזון גם כן מצליחה, שתי החברות יכולות להרוויח באותו זמן".
לשם השוואה, בחודש שעבר אמרה אפל כי מכרה 3 מיליון מכשירי אייפד ב-80 הימים הראשונים להשקתו. לעומת זאת, בשוק מעריכים כי אמזון צפויה למכור השנה 3.7 מיליון מכשירי קינדל השנה שיניבו לה הכנסות של 2.38 מיליארד דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.