פייסבוק משיקה את Questions - פיצ'ר לפרסום שאלות פומביות

הרשת החברתית הפופולרית ממשיכה במאמציה להפוך למקור הידע של האינטרנט, ומשיקה פיצ'ר חדש המאפשר לכל משתמש לפרסם שאלות פומביות - ולהיות חשוף ל-500 מיליון תשובות בתיאוריה

פייסבוק ממשיכה במאמציה להפוך למקור הידע של האינטרנט. אתמול (ד') החלה הרשת החברתית בהשקת פיצ'ר חדש הקרוי Questions, המאפשר לכל משתמש לפרסם שאלות פומביות - ולהיות חשוף ל-500 מיליון תשובות בתיאוריה.

כבר היום, משתמשי פייסבוק רבים משתמשים בשורת הסטטוס שלהם על מנת לקבל המלצה, חוות-דעת או עצה מהחברים שלהם. אולם, הפיצ'ר החדש יאפשר לפרסם שאלה ממוקדת יותר, ואף להצמיד לה תמונה או סקר שיסייע למשתמש לקבל תשובה רלוונטית יותר.

כך, לדוגמה, ניתן יהיה לעקוב אחר שאלה מסויימת שהתפרסמה, ולקבל התראות בכל פעם שתשובה חדשה התווספה למאגר התשובות. כמו כן, ניתן יהיה להוסיף תגית לשאלה, המגדירה באיזה תחום תוכן היא עוסקת, ופייסבוק תחשוף את השאלה לאותם משתמשים שהגדירו נושא זה כאחד מתחומי העניין שלהם.

משתמשים יוכלו לדרג תשובות לשאלות על-פי מידת הסיוע שלהן, כאשר פייסבוק תציף כלפי מעלה את התשובות הכי מוצלחות ותחביא את אלה שדורגו כתשובות גרועות. בפייסבוק אף ינסו ליצור קהילת משתמשים מומחית, שתסייע לענות על שאלות.

חשוב לציין כי כל השאלות שיפרסמו המשתמשים יהיו פומביות, ולכן גם יאונדקסו במנועי החיפוש השונים. בפייסבוק מקווים כי האלמנט של חוכמת ההמונים יסייע להם לייצר מאגר ידע ענק, שיציע לגולשים אלטרנטיבה למציאת תשובות, על חשבון מנועי חיפוש ושירותים מתחרים אחרים כגון Quora.

הפיצ'ר החדש נמצא עדיין בגירסת בטא, והוא חשוף רק למספר משתמשים מוגבל. אולם, בשבועות הקרובים הוא ייחשף לכלל משתמשי פייסבוק.