חברות הדלק מזהירות כי יבטלו הנחות ומבצעים לציבור בעקבות החלטת בית הדין להגבלים עסקיים להעלות את עמלת כרטיסי האשראי. העמלה שמשלמות החברות לחברות כרטיסי האשראי הועלתה לפני שבוע מ-60 אגורות לשקל, בהתאם להחלטת בית הדין שדחה את הערעור שהגיש איגוד חברות הדלק.
ההעלאה היא חלק מהסדר חדש שיזמה הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן. בעוד שבמקרה של חברות הדלק מדובר בהעלאת העמלות, במקרים אחרים יופחתו העמלות לצרכנים.
גורמים בחברות הדלק אמרו ל"גלובס" כי התייקרות עמלת כרטיסי האשראי תגרום לחברות הדלק הפסד שנתי בגובה של 50-100 מיליון שקל. לטענת אותם גורמים, הממונה על ההגבלים העסקיים טעתה כשהחליטה "באופן שרירותי" להעלות את העמלה לאחוז אחד.
אותם גורמים ציינו כי לפי הצעת בית הדין, מונה ד"ר יוסי בכר למומחה בלתי תלוי לצורך בדיקת שיעור העמלה הרצוי, אך בכר לא השלים את עבודתו משום שמונה בינואר לתפקיד יו"ר בנק דיסקונט. לאחר הפסקת עבודתו של בכר, הוחלט לחזור לשיעור העמלה המקורי שנקבע.
חברות הדלק פנו גם לראש מינהל הדלק במשרד התשתיות, חן בר-יוסף, וביקשו לגלם חלקית את העלאת העמלה בתעריפי הבנזין המפוקחים על-ידי המשרד, אך בר-יוסף דחה את הבקשה.
גורמים בחברות הדלק העריכו כי כעת ינסו החברות לגלגל על הציבור חלק מההעלאה על-ידי צמצום הנחות, ובראשן ההנחה על תדלוק בשירות עצמי. לפי החוק מחויבות החברות לגבות מחיר נמוך ב-13 אגורות לליטר עבור תדלוק בשירות עצמי, אך חלק מהחברות נתנו עד היום הנחות גדולות יותר - 15 אגורות ויותר.
מהרשות להגבלים עסקיים נמסר בתגובה כי "מדובר בהסדר שקיבל את אישור הדין להגבלים עסקיים. אין קשר בין הנושא לבין עבודתו של ד"ר בכר".
גורמים ממשלתיים ציינו כי "גם אם טענת חברות הדלק נכונה וההסדר הנוכחי אינו מיטיב עמן, הרי שהחברות נהנו מהסדר מיטיב במיוחד בעבר".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.