החברה הלאומית לדרכים (מע"צ) מקדמת את תוכנית נתיבי ישראל: החברה תפרסם בשבועות הקרובים מכרז להקמת מחלף יגור, כך נודע ל"גלובס". מדובר בפרויקט שהיקפו כרבע מיליארד שקל, הפותח את הדרך להקמת מסילת הרכבת בין חיפה לעפולה. רכבת העמק היא אחד משני הקווים העיקריים בתוכנית "נתיבי ישראל" של שר התחבורה ישראל כץ, שאושרה בממשלה.
הקמת המחלף התאפשרה לאחר שניתן לתוכנית אישור סופי בוועדת השרים לפרויקטים לאומיים. במקביל הושגה בימים האחרונים התקדמות במגעים עם קיבוץ יגור, בעל הקרקעות העיקרי בשטח המיועד למחלף. לפי ההערכות תידרש הפקעת קרקעות בהיקף 350 דונם לצורך המחלף. ל"גלובס" נודע כי בפגישה שנערכה לאחרונה בלשכת יו"ר מע"צ מיכה גולדמן סוכם על מתווה לפיצוי בעלי הקרקע שיהיה לפי חוק ההפקעות החדש.
המחלף יוקם בצומת שבין כביש 70 לכביש 75 בכניסה לכביש המוביל לנשר. המחלף יספק פתרון תחבורתי ללחצי התנועה מכביש 79 מכיוון צומת סומך. הקמת המחלף חיונית להקמת רכבת העמק בין חיפה לעפולה. על פי התכנון המסילה תעבור במפלס הקרקע כשתנועת כלי הרכב תיעשה בגשר מעליה. המחלף הותאם גם להארכת כביש 6 צפונה לתל-קשיש.
עלות הקמת המחלף נאמדת בכ-160 מיליון שקל. בתוספת עלויות תקציביות נוספות כגון הפקעות מגיע היקף הפרויקט ל-260 מיליון שקל. פרסום המכרז להקמת המחלף יאפשר להתחיל בעבודות להקמתו עד סוף השנה. העבודות צפויות להימשך כשנתיים וחצי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.