משרד האוצר מתנגד למבנה של רשות התקשורת החדשה

המבנה החדש הוצע בתזכיר חוק משרד התקשורת ■ עיקר המחלוקת קשור בדרישת האוצר לשינוי מבני מהותי במשרד התקשורת, מהלך שעשוי להביא לדילול מצבת כוח האדם שבו

משרד האוצר מתנגד למבנה רשות התקשורת, כפי שהוא מופיע בתזכיר חוק משרד התקשורת. ל"גלובס" נודע, כי בישיבה שהתקיימה בין אנשי משרד האוצר לבין שר התקשורת משה כחלון ונציגיו, הביעו באוצר מורת רוח מכמה קווי יסוד בסיסיים של הרשות שאמורה להוות תחליף למשרד התקשורת ולהיות הגוף הרגולטורי שיפקח על כלל השידורים בישראל, פרט לרשות השידור.

אנשי האוצר מתנגדים לכוונת משרד התקשורת להחיל הפרדה בתוך הרשות בין שתי מועצות - מועצת שידורים ומועצת תוכן. על-פי האוצר הדבר יהווה סרבול והם דורשים מועצה אחת ללא כל הפרדה. דבר נוסף, שנוי במחלוקת,

שאותו דורש האוצר, הוא שילוב נציגי ממשלה ברשות התקשורת החדשה, נציגים שיהיו מקצועיים לחלוטין, ולא להסתמך אך ורק על נציגי ציבור שינהלו ויובילו את המועצה. המועצה אמורה להיות אמונה על שידורי הטלוויזיה הרב-ערוצית, במקום מועצת הכבלים והלוויין ובמקום מועצת הרשות השנייה האמונה על הרדיו האזורי והערוצים 2 ו-10.

מדובר במבנה דומה לזה של מועצת הכבלים כיום, הכוללת גם נציגים של משרד התקשורת, משרד האוצר, משרד המשפטים ומשרד התרבות. עם זאת, מדובר בהצעה שתמשיך את התלות של הרשות בממשלה, למרות שמדובר בנציגים מהדרג המקצועי ולא מהדרג הפוליטי. בקרב גורמים בשוק עולים החששות, כי כך תעבור השליטה במשרד התקשורת לפקידות הממשלתית.

עם זאת, הדרישה המהותית של האוצר היא לערוך שינוי מבני במשרד התקשורת. על-פי האוצר, הסרבול הקיים היום במשרד התקשורת הוא המקשה על עבודת המשרד ולא העובדה כי הוא משרד ממשלתי. לפני ההחלטה לצאת לדרך בכל הקשור לרשות התקשורת ניהל שר התקשורת כחלון פגישות עם עובדי משרד התקשורת והבטיח כי לא יהיה שינוי בהעסקתם. עם זאת, המשמעות של דרישת האוצר יכולה להיות בסופו של יום דילול מצבת כח האדם של משרד התקשורת, מרובה האגפים.

ממשרד התקשורת נמסר, כי "שלב ההתייחסויות יסתיים היום. אנו נלמד את החומר ונגיב בהמשך".

ממשרד האוצר נמסר כי "הערות המשרד לתזכיר חוק רשות התקשורת יועברו למשרד התקשורת במסגרת דיונים משותפים שייערכו בנושא, בשיתוף היועץ המשפטי לממשלה. כך סוכם בין המשרדים".