רשת רמי לוי ממשיכה לצמוח: עלייה של 19% ברווח הנקי ברבעון

ההכנסות ברבעון השני של השנה עלו בכ-18% לכ-406.6 מיליון שקל ■ מכירות החנויות הזהות רשמו גידול של 10.76% ■ שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני עמד על 7.34%

רשת חנויות המזון רמי לוי מסכמת את המחצית הראשונה והרבעון השני של שנת 2010 עם המשך מגמת הצמיחה, שמאפיינת אותה מאז החלה להיסחר בבורסה במאי 2007.

הכנסות רמי לוי במחצית הראשונה של 2010 צמחו בשיעור של כ-27% לכ-774.5 מיליון שקל, לעומת הכנסות בסך כ-611 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2009. ההכנסות ברבעון השני של השנה עלו בכ-18% לכ-406.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-345.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009.

הגידול בהכנסות הרשת במחצית הראשונה של השנה נובע הן מגידול של כ-10.76% בהכנסות מחנויות זהות (Same Stores Sales) והן מפתיחתם של סניפים חדשים: נשר, איילון, פרדס-חנה וגוש עציון וממעבר לסניף מודיעין-שילת.

מכירות הרשת למ"ר צמחו גם במחצית הראשונה של השנה והסתכמו בכ-36.5 אלף שקל למ"ר, לעומת 34.7 אלף שקל למ"ר בתקופה המקבילה ב-2009. יצוין כי מחזור המכירות של החברה והזכיין הוא בקצב של למעלה מ-1.65 מליארד שקל לשנה.

הגידול בהכנסות הביא לשיפור בכל שורות הרווח של החברה: הרווח הגולמי במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-180.4 מיליון שקל (שיעור רווח של כ- 23.3%), גידול של כ-31% לעומת כ-137.8 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד (שיעור רווח של 22.6%).

הרווח הגולמי ברבעון השני של השנה צמח ב-23% והסתכם בכ-96 מיליון שקל, בהשוואה לכ-78.3 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2009. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-23.6%, לעומת שיעור רווח של 22.6% ברבעון המקביל אשתקד.

שיעור הרווח התפעולי ברבעון השני עמד על 7.34%

הרווח התפעולי במחצית הראשונה של 2010 גדל בכ-25% לכ-53.4 מיליון שקל (שיעור רווח של כ-6.9%), לעומת כ-42.8 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2009. הרווח התפעולי ברבעון השני של 2010 עלה בכ- 13% לכ- 29.8 מיליון שקל (שיעור רווח של כ-7.34%), לעומת כ-26.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

יש לציין כי ברבעון הראשון של השנה גדלו הוצאות המכירה והשיווק בשל הפרשה להוצאות שכר על-פי צו הרחבה להסכם הקיבוצי וכן בשל הוצאות בגין סניפים בהקמה או סניפים שנפתחו במהלך הרבעון אך לא פעלו במהלך רבעון מלא.

הרווח הנקי במחצית הראשונה של השנה עלה בכ-23% לכ-40.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-32.8 מיליון שקל במחצית הראשונה בשנת 2009. הרווח הנקי ברבעון השני של 2010 עלה לכ- 21.6 מיליון שקל, גידול של כ-19% לעומת כ-18.2 מיליון שקל ברבעון השני ב-2009.

ה-EBITDA של החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-58.9 מיליון שקל, גידול של כ-26% לעומת כ-46.6 מיליון שקל במחצית המקבילה ב-2009. ה-EBITDA ברבעון השני עלה בכ-14.8% והסתכם בכ-32.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-28.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009.

ממאזנה של החברה עולה כי נכון לסוף הרבעון השני של השנה, בקופתה מזומנים, שווי מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף כולל של כ-225.5 מיליון שקל, וכי הונה העצמי מסתכם בכ-176 מיליון שקל, זאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך 30 מיליון שקל במהלך שנת 2010. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של רמי לוי הסתכם במחצית הראשונה של 2010 בכ-70.5 מיליון שקל.

רמי לוי, מנכ"ל הרשת, אמר היום (ג'): "רשת רמי לוי ממשיכה לצמוח גם ברבעון ה-14 מאז התחלנו להיסחר בבורסה. ברבעון האחרון פעלנו לחידוש, הרחבה ושדרוג של מועדון הלקוחות, ואנו עומדים היום על היקף של כ-150 אלף לקוחות במועדון. אנו ממשיכים בצירוף חברי מועדון נוספים ומתכננים להגיע ל-200 אלף חברי מועדון עד סוף השנה. אנו נמשיך לפעול לצמיחת החברה, תוך התרחבות לאפיקים חדשים שיתרמו תרומה נוספת לצמיחתנו".

מאז הנפקתה בבורסה, בחודש מאי 2007, פתחה החברה 10 סניפים, ובסך-הכול היא מפעילה היום 18 סניפים. בחודש מארס 2009 נפתח הסניף הראשון באזור המרכז, סניף איילון הסמוך לקניון איילון ברמת-גן. במהלך שנת 2010 צפויים להיפתח שני סניפים חדשים בעפולה ובגבעת-שאול, ובשנת 2011 ייפתחו סניפים בבאר-שבע ובכפר-סבא.