משרד התקשורת: שירות בזק לעסקים עוקף את פיקוח התעריפים

לפי בזק, השירות ללקוחות העסקיים הוא חלק מסלי תעריפים חלופיים שהיא משווקת במסגרת מדיניות המשרד להקל עליה ככל שנתח השוק שלה יורד לטובת מתחרותיה

משרד התקשורת הורה לבזק לחדול מיידית משירות שהיא מעניקה ללקוחות עסקיים, בו נתנה הנחות ללקוחות גדולים ועקפה למעשה את הפיקוח החל על מחיריה. מדובר בשירות צירי PRI (קווים המחברים לקוחות עסקיים לטלפוניה ותקשורת נתונים), שבו יצרה בזק מטריצת תעריפים בעלת זיקה בין מחיר הציר להיקף התנועה היוצאת. משמע, ההצעה של בזק ללקוח העסקי אפשרה הנחות משמעותיות בדמי השימוש החודשיים בגין הציר בהתאם להיקף דקות השיחה היוצאות באמצעותו.

"קביעת מחירו החודשי של הציר לפי היקף התנועה היוצאת שקול למתן הנחה על תעריפי השיחות היוצאות", קבע המשרד. לטענתו, היקף ההטבה נקבע בהתאם להיקף הצריכה של השירות המפוקח, דהיינו השיחות היוצאות. לפיכך, לפי עמדת המשרד, יש בכך עקיפה של מנגנון פיקוח המחירים החל על חברת בזק.

חלק מסלי תעריפים

לפי בזק, השירות ללקוחות העסקיים הוא חלק מסלי תעריפים חלופיים שהיא משווקת במסגרת מדיניות המשרד להקל עליה ככל שנתח השוק שלה יורד לטובת מתחרותיה. המשרד, לעומת זאת, קבע שהשירות בעייתי ואינו עומד בסטנדרטים שקבע לעניין הנחות ללקוחות עסקיים.

לדברי המשרד, ההבחנה שמבקשת החברה ליצור בין ההנחה על הציר ובין השיחות הינה מלאכותית, שכן ההנחה הניתנת למנוי בגין הציר נקבעת על פי היקף השיחות היוצאות של אותו המנוי, ולכן לא ניתן לנתק את הזיקה בין השירות המפוקח והשירות הלא מפוקח, כפי שטוענת בזק. עוד טען המשרד שכבר הותוותה מדיניות שנסמכת על בג"ץ, ולפיה נקבע עקרון כי מתן הטבה המותנית בהיקף צריכה של שירות שתעריפו מפוקח, יש בו משום עקיפה של תקנות התשלומים, גם במקרה שבו ההטבה ניתנת ביחס לשירות או למוצר אחר המסופק על ידי החברה, שאינו מפוקח.

מבזק לא התקבלה תגובה.