גורמים בענף הספנות מזהירים מפיגורים קשים בלוחות הזמנים של פריקת האוניות בנמל אשדוד בשל מחסור בנתבים בנמל אשדוד. הנתבים בנמל נוקטים זה זמן רב עיצומים אלא שבשבועות האחרונים חלה החרמה נוספת לאחר ששלושה מתוך שבעת הנתבים דיווחו כי הם חולים.
גורמים בתחום הספנות מזהירים כי מדובר במצוקה שתלך ותחריף בעתיד הקרוב. לדברי אותם גורמים הועלתה הצעה להעביר לאשדוד נתבים משני הנמלים האחרים, חיפה ואילת, אולם המהלך מתעכב בשל התנגדות באיגוד קציני הים. הכשרת נתבים אורכת פרק זמן.
כך, למשל, אנייה שהזמינה חברת נשר מפעלי מלט שהגיעה ב-18 לאוגוסט נכנסה לפריקה רק בשבת. הנזק הכלכלי הכרוך בעיכוב הזה בלבד נאמד ב-10,000 דולר. העיכובים צפויים לפגוע במיוחד בלקוחותיהם של אוניות המטען והצובר משום שהעדיפות בפריקת האוניות ניתנת לאוניות המכולה.
מחברת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי "הנהלת חברת נמל אשדוד רואה בחומרה רבה את העיצומים בהם נוקטים הנתבים בנמל. החברה הביעה את עמדתה הברורה בפני בית הדין לעבודה והציגה את טענותיה בצורה מפורטת. בית הדין לעבודה דן בסוגיה במהלך החודשים האחרונים. לצד זאת, בחודש האחרון חלו 3 נתבים מתוך השבעה המועסקים בנמל. הנהלת החברה פועלת על-מנת לתת מענה לסוגיה, בין היתר באמצעות פניה למשרד התחבורה במטרתה לזרז ולפשט את הליך הכשרת נתבים חדשים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.