הדבר החם הבא? ברקליס: אפל תשיק iPad עם מצלמה באביב

"אנו ממשיכים להאמין כי מניית אפל מאוד אטרקטיבית ומאמינים כי המנייה צפויה ליהנות ממונע צמיחה חזק" ■ האנליסטים מסקרים המנייה בהמלצת "משקל יתר" במחיר יעד של 340 דולר

האנליסטים של ברקליס העניקו היום (ג') המלצה חמה לאפל : "אנו ממשיכים להאמין כי מניית אפל מאוד אטרקטיבית ומאמינים כי המנייה צפויה ליהנות ממונע צמיחה הודות לביקוש החזק של iPad, הגירסה המשודרגת של ה-iPhone, ההתרחבות הבינלאומית המשמעותית,ואת שאר המוצרים החדשים שצפויה להשיק מאוחר יותר השנה".

בברקליס מעירכים כי אפל הולכת להשיק שורה של מוצרים "מלהיבים" במהלך השנה הבאה, ובראשם האייפון המשודרג וה-iPad עם המצלמה, שלפי התחזית שלהם, יושק באביב הבא.

האנליסטים חוזרים ומסקרים את המנייה בהמלצת "משקל יתר" במחיר יעד של 340 דולר - שמשקפת פרמיה של 38.32% בהשוואה למחיר הסגירה האחרון שלה שעמד על 245.8 דולר. האנליסטים ציינו כי ההמלצה שלהם מבוססת על גורמים שונים ובפרט ההכנסות של החברה, שבחלקה נוצרת גם כן מפעילות השקעות בנקאית.

נזכיר כי אפל, שעברה לאחרונה להיות חברת ההיי-טק בעלת שווי השוק הגבוה בעולם, הכתה התחזיות בסוף יולי כאשר דווחה על רווח של 3.51 דולר למניה, לעומת צפי אנליסטים לרווח של 3.11 דולר למניה, או 2.9 מיליארד דולר. עוד דיווחה החברה כי מכרה 8.4 מיליון אייפונים, לעומת צפי האנליסטים כי החברה תמכור כ-8 מיליון מכשירי אייפון מכל הדגמים ברבעון, הבשוואה ל-5.2 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. מכירות האייפוד הסתכמו ב-9.4 מיליון מכשירים, לעומת צפי למכירות של כ-9.3 מיליון יחיסות ה-iPod.

במסגרת הדו"חות, הנהלת החברה סיפקה תחזית חזקה לרבעון הנוכחי, והפריחה בכך את ההשערות של חלק מהאנליסטים כי הבעיות שהתגלו באייפון החדש יפגעו במכירות. הצפי הוא להכנסות של כ-18 מילארד דולר ורווח של 3.44 דולר למניה ברבעון.