דלק רכב מכרה 8,243 רכבי מאזדה ברבעון השני של 2010 וכן 2,979 רכבי פורד, וחלשה על נתח של 20% מהשוק. כך עולה מהדו"חות הכספיים שפרסמה היום (ה') החברה. יצוין כי נתח השוק של החברה עלה מ-19% בסוף הרבעון הראשון, אך עדיין נמוך בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד (22%).
דלק רכב הינה החברה הבת של קבוצת דלק , הנשלטת על ידי יצחק תשובה. החברה הרוויחה 60 מיליון שקל ברבעון השני, ירידה של 41% בהשוואה ל-102 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בסיכום חצי שנתי מציגה דלק רכב רווח של 221 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2010, לעומת 192 בתקופה המקבילה ב-2009.
דלק רכב מכרה ב-1.2 מיליארד שקל ברבעון השני, צמיחה של 24% מהרבעון המקביל. הרווח הגולמי של החברה זינק פי 2 והסתכם ב-188 מיליון שקל, כאשר הרווח התפעולי עלה ב-130% ל-170 מיליון שקל.
מה שפגע בשורה התחתונה של דלק רכב הוא הוצאות מימון של 107 מיליון שקל (לעומת 1.5 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל), בעיקר בשל התחזקות הין היפני. הין, כידוע, נסחר היום בשיא של כ-15 שנים מול הדולר והתחזק גם מול שאר המטבעות בעולם. דלק רכב שערכה ברבעון השני יתרות ספקים בהיקף של 78 מיליון שקל בגלל התחזקות הין, מה שהקפיץ את הוצאות המימון. חשיפת החברה לין היפני עמדה בסוף הרבעון על 7.7 מיליארד ין, שהם כ-1.7 מיליארד שקל.
גורמים נוספים שהגדילו את הוצאות המימון הם ירידה בערך ני"ע להשקעה (13 מיליון שקל) ותשלומי ריבית לבנקים בהיקף של 7 מיליון שקל.
במבט קדימה, דלק רכב מתכוננת להשקת מאזדה 2 סדאן ברבעון הרביעי של השנה, וגם את השקת מאזדה 5 החדשה ואת ה-EDGE של פורד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.