אירופה פתחה את ספטמבר בעליות חדות; הקאק זינק 3.8%

הפוטסי והדאקס זינקו ב-3% על רקע הנתונים החזקים בוול סטריט ■ בגוש האירו דווח הבוקר שמדד מנהלי הרכש של התעשייה עמד באוגוסט על 55.1 נקודות לעומת 55 נק' ביולי

בןרסות אירופה סיימו את יום המסחר הראשון של חודש ספטמבר בעליות שערים חדות, שהגיעו עד ל-3.8% במדד הקאק הצרפתי, על רקע הראלי הסוחף בוול סטריט, לאחר שמדד מנהלי הרכש בארה"ב זינק באוגוסט במפתיע. גם הנתונים מכיוונה של אסיה לפיהם הכלכלות של סין ושל אוסטרליה צומחות בקצב מהיר, השפיעו לטובה על האווירה בשוק.

"בסה"כ המשקיעים מסכימים כי שווין של ני"ע באירופה נמוכים יחסית למחירם ההיסטורי. אך הם ממשיכים לתור אחר קטליזטורים ברורים יותר אשר יחזקו את האמון בתחזיות החברות לשנת 2011" אמר אסטרטג המניות בברקליס קפיטל והוסיף "החדשות מסין מתחום הפעילות היצרנית היוו את המפתח לזינוק בשוק המניות האירופי. הדבר נתן למשקיעים הרגשה טובה יותר כי ההאטה בסין אינה התמוטטות בתהליך, אלא התמתנות בקצב הצמיחה".

בגוש האירו דווח הבוקר שמדד מנהלי הרכש של התעשייה עמד באוגוסט על 55.1 נקודות לעומת 55 נק' ביולי וצפי ל-55 נקודות. קודם לכן פורסם בגרמניה שהמכירות הקמעונאיות רשמו ירידה של 0.3% ביולי לעומת צפי לעלייה של 0.6%.

לאחר ימים של ירידות שערים חדות על רקע החששות הגוברים במזרח ממיתון מתמשך בארה"ב שיפגע קשות ברווחי היצואנים, התאוששו כאמור היום (ד') בורסות המזרח.

מדד הניקיי ביפן, הנותן את הטון בעת האחרונה במזרח, התחזק גם הוא בשיעור ניכר היום על רקע היחלשות הין משיא של 16 חודשים שרשם מול הדולר - שיא אשר עורר דאגה רבה בקרב הכוחות המרכזיים במשק היפני. [לטבלת שערי חליפין]

בסין פורסם הלילה מדד מנהלי הרכש בתעשייה שהצביע על גידול נרחב מעט מהצפוי בפעילות הכלכלית במדינה ועמד על 51.7 נקודות לעומת צפי של 51.6 נקודות, וכן לעומת 51.2 נקודות בחודש הקודם. כידוע, כל נתון מעל 50 נקודות מצביע על גידול בפעילות הכלכלית.

אמש נחתם המסחר בוול סטריט באווירה חיובית, יחסית, כשהמדדים מצליחים לחתום מעל שער הפתיחה בעקבות נתוני מאקרו חזקים יחסית. נתונים אלה מסייעים גם הבוקר למניות הבנקים במזרח לעלות מעלה כשהם מושכים גם את המדדים המובילים מעלה איתם.