אירופה נסחרת בירידות בהמתנה לדברי טרישה והודעת הריבית

אסיה ננעלה במגמה חיובית בתמיכה מהעליות אמש בוול סטריט ■ הריבית באירופה צפויה להשאר ללא שינוי, ברמה של 1% ■ Sinochem שכרה את HSBC לקראת הצעת רכש אפשרית לפוטאש

בורסות אירופה פתחו את יום המסחר היום (ה') בירידות שערים קלים של עד 0.4%. המשקיעים ממתינים לדברי טרישה שיישא ניאום יותר מאוחר לאחר הודעת הריבית באירופה. לעומת זאת, אסיה ננעלה בעליות שערים עד 1.5%, בעקבות עליות השערים החדות שנרשמו אמש בוול סטריט, כשמדדי הנאסד"ק וה-S&P 500 זינקו בעד 3%.

בשעה 14:45 שעון ישראל, תפורסם הריבית באירופה שצפויה להשאר ללא שינוי, ברמה של 1%. לאחר מכן, ב-15:30 הנגיד טרישה על עיקרי המדיניות המוניטארית לשבועות הקרובים ויקיים, כרגיל, את מסיבת העיתונאים לאחר מכן בה ישיב על שאלות הכתבים.

המסחר באסיה ננעל במגמה חיובית בתמיכה מהעליות אמש בוול סטריט, המשקיעים בניו יורק התעלמו מנתון עגום משוק העבודה ובחרו להתמקד במדד מדד מנהלי הרכש לסקטור היצרני, אשר הצביע על כך שהכלכלה האמריקנית לא מידרדרת כל כך מהר למיתון והפעילות היצרנית דווקא מצביעה על המשך ההתרחבות הכלכלית.

סינוכם (Sinochem) הסינית שכרה את שירותיו של HSBC על מנת שייעץ לה באפשרויות השונות לרצונה של סינוכם להציע הצעת רכש לענקית הדשנים הקנדית פוטאש. האחרונה, נזכיר, דחתה לאחרונה הצעת רכש בגובה של כ-39 מיליארד דולר מענקית הכרייה האוסטרלית BHP ביליטון.

"אני חושב שהשווקים הגולבאליים רוצים לראות שהמשקיעים נתונים אמון בשוק האמריקני לפני שהם באמת יקנו לשווקים המקומיים שלהם", ציין הבוקר ג'ורג' קאנאן (George Kanaan) מ-UBS. "המשקיעים והסוחרים הרבה יותר רגועים בנוגע לכלכלה הגלובאלית, אבל הם צריכים לראות המשכיות בוול סטריט", הוסיף קאנאן.

אחרים היו זהירים יותר: כלכלני RBC Capital Markets כתבו היום ללקוחות כי "מדד ה-ISM שהפתיע לטובה תדלק אתמול שוב את התיאבון ללקיחת סיכון. עם זאת, כוח ההמשכיות שלו לא ברור, לפחות עד לדו"ח התעסוקה האמריקני, שיפורסם מחר".

התחזקותו של האירו מול הין היפני תורמת ליצואניות היפניות, אשר חשופות באופן מהותי לשווקים האירופיים. נציין את קאנון ואת סוני . מניות הרכב כגון טויוטה והונדה מתעלמות מנתוני המכירות הגרועים שפורסמו אמש בארה"ב ונסחרות במגמה חיובית.

[לבורסות בעולם]