ההסכמים המסחריים של ההתאחדות לכדורגל לקמפיין מוקדמות יורו 2012 מוערכים בקצת יותר מ-6 מיליון שקלים, שיזרמו לקופת ההתאחדות. מתוך זה רק הספונסר הראשי - חברת AIG התחייבה על תשלום של כ-3 מיליון שקלים.
אלא שכדי להבין את המשמעות האמיתית של הספונסרים מעבר לכסף נטו, אפשר לקחת כדוגמה את ההסכם עם חברת ההלבשה אדידס שנחתם ב-29 ביוני 2008. מלבד סכום של 3.6 מיליון שקל לארבע שנים שתשלם אדידס (900 אלף שקל לשנה) להתאחדות לכדורגל, התחייבה החברה להעניק להתאחדות מוצרים לשימוש הנבחרות, השחקנים, המאמנים, הצוות המקצועי ושופטי הליגה (ציוד הלבשה וכו') בשווי סיטונאי כולל של 16 מיליון שקל, על-פי חישוב של 4 מיליון שקל בכל אחת משנות ההסכם.
כמו כן, זכאית ההתאחדות לתשלום תמלוגים בגובה של 10% מהמכירות נטו, של כל המוצרים של חברת אדידס שנושאים לוגו של ההתאחדות לכדורגל ("מרצ'נדייז"). המשמעות היא שההסכם עם אדידס שווה להתאחדות כ-20 מיליון שקל ל-4 שנים, מה שהופך את חברת הלבשת הספורט לספונסרית השנייה הכי גדולה של ההתאחדות אחרי הטוטו-ווינר.
ההסכם אמור להסתיים ב-31 באוגוסט 2012, ולהתאחדות לכדורגל יש אופציה להאריך את התוקף שלו בשנתיים נוספות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.