ענקית הנפט BP הבריטית שיחררה היום (ד') את דו"ח הבדיקה שלה לאירועי דליפת הנפט החמורה במפרץ מקסיקו, שבו היא הטילה חלק גדול מהאשמה על חברות אחרות, ובראשן מפעילת אסדת הנפט טראנסאושן .
ממצאי החקירה הפנימית מראים כי רכב הגז של טרנסאושן ואופן חלוקתו בתוך האסדה הם שיצרו את התנאים לפיצוץ שגרם לדליפת הנפט החמורה ביותר בהיסטוריה של ארה"ב - שזכתה לכינוי "שואה סביבתית" ע"י נשיא ארה"ב ברק אובמה ואשר גרמה גם למותם של 11 בני אדם ולפגיעה אנושה במרקם הטבעי באזור.
BP טוענת בדו"ח שותפתה לקידוח, טרנסאושן, הייתה זו שהפעילה את האסדה, וכי רכב הגז שלה ואופן חלוקתו בתוך האסדה הם שיצרו את התנאים לפיצוץ. "במשך 40 דקות, צוות האסדה של טראנסאושן לא הצליח לזהות את הכשל ולפעול", בכתב בדו"ח.
BP מתחה גם כן ביקורת גם על עבודת איטום הבאר, שנעשתה על ידי חברת הליברטון . "אם אנסח את זה בפשטות, עבודת האיטום היתה גרועה", אמר מנכ"ל BP לשעבר, טוני היוורד.
עם זאת, BP הכירה בחלקה באי-זיהוי הסיכונים, והודתה כי נציגיה בשיתוף עם נציגי טראנסאושן, לא פירשו כראוי את תוצאותיו של מבחן הבטיחות שהיו אמורות לאותת על סיכון לפיצוץ.
הדו"ח שמציג את ממצאי החקירה הפנימית שניהלה החברה, סוקר את השתלשלות העניינים שהובילה לאסון ואופן התנהלות החברה מרגע ההתפוצצות ועד שנסתמה הבאר הדולפת ב-15 ביולי האחרון.
נזכיר כי מתחילת האסון האקולוגי במפרץ מקסיקו, 38% משווי השוק של BP נמחק, ובנוסף לזה החברה דיווחה בשבוע שעבר כי עלויות הטיפול והניקוי של הדליפה הסתכמו ב-8 מיליארד דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.