משרד התקשורת וחברת החשמל דנים באפשרות לרשת עיר בסיבים אופטיים לצורך ניסוי שיווקי. מטרת היוזמה היא לקדם את המהלך ולאפשר לחברת החשמל "להתאמן" ברישות עיר בסדר גודל קטן עד בינוני, כדי שהיא וספקי האינטרנט יוכלו ללמוד ולהתנסות במהלך בסדר גודל של חיבור עיר. הניסוי האחרון של חברת החשמל היה בקרית שמונה, שם חוברו 150 בתים בלבד. כך או אחרת, העיר שתחובר תהיה בפריפריה.
הספקים ישתתפו בניסוי
במסגרת של ניסוי שיווקי הצרכנים משלמים עבור השימוש. לרוב מדובר בכמה אלפי משתתפים. אמנם ניסוי שיווקי הוא מטבעו פחות טכנולוגי, אבל חברת החשמל כבר הוכיחה היתכנות טכנולוגית בניסוי בקרית שמונה, והמטרה עכשיו היא לבדוק כיצד מתקבלת היוזמה בקרב המשתמשים; אילו מהירויות כדאי להציע; וכן להתחיל לגבש תוכנית אסטרטגית שיווקית. כיוון שהמיזם ימכור שירותים רק לספקים ולא לצרכן הסופי, הרעיון הוא שאלה ייקחו חלק פעיל ביוזמה ויציעו שירותים על גבי תשתית הסיבים האופטיים של חברת החשמל.
חברת החשמל מתכוננת במרץ למכרז שהיא מתכוונת להוציא לצורך בחירת שותף, בהתאם להחלטת הממשלה. הוצאת המכרז דורשת טיוטת רישיון ממשרד התקשורת, אך חילוקי הדעות במשרד לגבי סוג הרישיון מעכבים אותו. ההערכה היא שאחרי ששר התקשורת משה כחלון יחזור מביקורו במקסיקו, הוא יכריע בסוגיה ויקבע אם חברת החשמל תקבל רישיון כללי, כפי שהוא ואחדים מבכירי המשרד סבורים נוטים, או כללי-ייחודי, כפי שחברת החשמל ומשרד האוצר מבקשים להעניק לה.
הוצאת המכרז של חברת החשמל וקבלה של הצעות ממשקיעים הן המבחן החשוב ביותר למיזם, שכן כך יקבל המיזם תוקף ממשי ויוכיח שיש לו היתכנות כלכלית.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.