יום לאחר ששר התחבורה ישראל כץ (הליכוד) הודיע כי יחסום כניסת משאיות לגוש דן בשעות הבוקר החל מ-2011, יוצאים נהגי המשאיות נגד ההחלטה. במכתב ששלח יו"ר מועצת המובילים והמסיעים לשר, טוען גבי בן הרוש כי ההחלטה התקבלה מבלי להתייעץ עם חברות ההובלה.
"אין אפשרות להקיש מסגירת כביש מספר 1 לירושלים בשעות 06:00-09:00 ואין כל דמיון בין כביש זה שבו השתרכו המשאיות באיטיות בעליות לירושלים, לבין המצב בתל-אביב", נכתב במכתב. על-פי בן הרוש, בטרם נחסמה כניסתם לירושלים, נערכו דיונים מוקדמים ונמצאו חלופות שאפשרו תנועת משאיות רציפה לבירה.
לטענת מועצת המובילים והמסיעים והתאחדות בעלי מפעלי הובלה, המשאיות אינן הגורם המרכזי לבעיות התחבורה ולזיהום האוויר בכניסה לערים, והן כ"טיפה בים מול כמויות הרכב הפרטי המזהם הזורם בערים בכמויות הולכות ומתעצמות מדי שנה".
בנוסף, חסימת הכניסה למטרופולין הגדולה עשויה למנוע אספקת מוצרי צריכה דווקא בשעות הביקוש ולהביא לגידול בצפיפות בהמשך היום.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.