המלצות לימים של אחרי החגים: קבלו 4 מניות שצריך לקנות

הנה 4 מניות שמומחי בתי ההשקעות והבנקים בישראל ממליצים לכם לשלב בתיק ההשקעות

נייר חדרה

ממליץ: ירון פרידמן, בנק הפועלים

חזרת המשק לפעילות מלאה לאחר החגים תחזיר גם את הביקושים למוצרי אריזה, שהם קו המוצרים המרכזי של נייר חדרה. זאת, בזכות הגידול הצפוי בסחר המקומי בישראל וכן בייצוא התעשייתי.

חזרת המשק לפעילות מלאה צפויה גם להגדיל הביקושים למוצרים משרדיים המשווקים על-ידי החברה הבת גרפיטי, ולדפי צילום וכתיבה של החברה הבת מונדי נייר חדרה.

הסתיו והחורף מאופיינים בייצוא חקלאי רב, ונייר חדרה תיהנה גם מכך. נייר חדרה נהנית מסביבה עסקית טובה, כשמחד מחירי הנייר מצויים במגמת עלייה בעולם; ואילו הפעלתה של מכונה 8, העושה שימוש מוגבר בנייר ממוחזר, מוזילה את עלויות הייצור ומשפרת את רווחיות הקבוצה.

אלוני חץ

ממליץ: אלעד קראוס, הראל פיננסים

אלוני חץ הינה חברת החזקות של מספר חברות נדל"ן מובילות הפועלות בשווקים מערביים. אלוני חץ שולטת בחברת אמות ובחברת PSP הפועלת בשוויץ, וכן מחזיקה החזקה פיננסית ב-FCR - חברה אשר נכסיה ממוקמים בקנדה.

על פי רוב, חברות הבנות של אלוני חץ הינן חברות תזרימיות עם מרכיב נמוך יחסית של ייזום ופיזור רחב של נכסים. בנוסף, המינוף בחברות הבת נמוך יחסית - מה שמאפשר להן גמישות פיננסית ותפעולית לרכישת נכסים נוספים.

גם חברת אלוני חץ לבדה אינה קופאת על שמריה ומשקיעה בנכסים ובחברות. זאת הודות למינוף נמוך של 48% על בסיס שווי השוק של החזקותיה, כמו גם מזומן בהיקף של 320 מיליון שקל וקווי אשראי של 750 מיליון שקל.

אלוני חץ מייצרת בשנהFFO (רווח תזרימי) של כ-200 מיליון שקל, המהווה תשואה של כ-9% על שווי החברה.

להערכתנו, חברת אלוני חץ מהווה כעת הזדמנות השקעה לאור הפער שבין שווי חלק החברה בחברות הבת לשווי החברה.

פלסאון

ממליץ: אלון מימון, פעילים ניהול תיקים

חברת פלסאון של קיבוץ מעגן מיכאל הינה יצרנית מובילה בתחום הפלסטיק. בבעלותה מספר חברות יצרניות בארץ וכן באיטליה, גרמניה, הודו, ברזיל וארה"ב (תאגיד מאוחד). החברה מחזיקה גם בחברות שיווק ברחבי אירופה, ארה"ב, ברזיל ואוסטרליה. עיקר המכירות הן של אביזרי צנרת (כ-75%) ושל מוצרים לענף הלול (כ-19%). כ-90% מהמכירות הן לייצוא, רובן לאירופה.

בענף הפלסטיק מורגשת כיום מגמה חיובית ניכרת של גידול והתייצבות במכירות. התחזקות האירו והתאוששות שוק האשראי צפויות להשפיע לטובה על היצואנים לאירופה. היקפי המכירות לשנים הקרובות צפויים לחזור לרמות השיא של שנת 2008 (918 מיליון שקל), וצעדי ההתייעלות בהם נקטה החברה מאפשרים רווח תפעולי בשיעור של כ-12%. יחד עם זאת, התייקרות חומרי הגלם מקטינה את הרווחיות הגולמית.

החברה צלחה את המשבר הכלכלי היטב. מאזנה נהנה מרמת מינוף נמוכה יחסית ומנגד מרמת נזילות גבוהה - אלו מעניקות לה יציבות ואפשרות לניצול הזדמנויות.

ויליפוד

ממליץ: ארז הפנר, איילון קרנות נאמנות

ויליפוד עוסקת בייבוא, שיווק והפצה של יותר מאלף מצרכי מזון בישראל. על 2000 לקוחותיה נמנים רשתות סופרמרקטים, מכולות, מינימרקטים, מפיצים סיטונאיים, צה"ל וחנויות נוחות.

לויליפוד רמת נזילות גבוהה וחוסן פיננסי. החברה נסחרת בשווי שוק של 187 מיליון שקל עם הון עצמי של 193 מיליון שקל, מתוך מאזן של 478 מיליון שקל. מכפיל הרווח שלה עומד על 12.11, ומכפיל ההון הוא 0.95. לחברה מדיניות חלוקת דיבידנד בשיעור של 33% לפחות מהרווחים השנתיים לאחר מס.

השקעה בחברה מאפשרת להיחשף לתחום המסחר והמזון עם ביצועים עודפים על הענף, ועם אפשרות להתרחבות עתידית מעבר לצמיחת הענף בחדירת מוצרי החברה גם לשוקי חו"ל ובראשם ארה"ב.