ענקית האינטרנט גוגל , מפעילת מנוע החיפוש הפופולרי בעולם, פוזלת גם להפעלת מנועים מסוג אחר. החברה פיתחה טכנולוגיה המאפשרת למכוניות לנהוג באופן אוטומטי, וכך לשחרר את הנהג האנושי לעיסוקים אחרים בזמן הנסיעה. בהמשך השבוע תפרסם החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון, והמשקיעים יחפשו בהם פרטים נוספים על הפיתוח החדש.
בפוסט שהעלתה גוגל לבלוג הרשמי שלה נכתב, כי החברה אף בחנה לאחרונה את ביצועיו הפיתוח החדש בכבישי מדינת קליפורניה. "מטרתנו היא לסייע במניעת תאונות דרכים, לפנות זמן נוסף לאנשים ולצמצם את פליטת הפחמן לאטמוספירה באמצעות שינוי עמוק באופן השימוש במכוניות", נכתב בפוסט.
המכונית האוטומטית של גוגל עושה שימוש במצלמות וידיאו, חיישני רדאר וקרני לייזר כדי "לראות" את תנועת המכוניות סביבה ולהגיב בהתאם.
בנוסף, מפות המוטמעות בתוכנה משמשות את המכונית לניווט בכבישים והגעה אל היעד.
המכוניות נבחנו בכבישים עמוסים ברחבי קליפורניה, בהם גם רחוב לומברד המפורסם בסן-פרנסיסקו, שהפך למוקד תיירות בשל תלילותו ופתלתלותו. בגוגל ציינו כי המכוניות שנבחנו גמאו מרחק של 140 אלף מייל (224 אלף ק"מ) וכי בכל נסיעות המבחן נכח גם נהג אנושי, למקרה של תקלה אפשרית, שיכול היה להחזיר לעצמו את השליטה על ההגה. לצד הנהג נסע במכונית גם מתכנת מנוסה, שבדק את תפקודה של המערכת.
גוגל מקווה כי בעתיד מערכת הנהיגה האוטומטית שלה תסייע להפחית את מספר הנפגעים בתאונות דרכים בארה"ב בכמחצית. עבור אלו שהפרוטה מצויה בכיסם וכבר מוכנים לרכוש את המערכת החדשה, ציינו אנשי החברה כי הפיתוח עודנו בשלב ניסויי, וכי עד עתה זו הייתה רק הצצה אל האופן שבו תתנהל התחבורה בעתיד.
"לארי פייג' וסרגיי ברין הקימו את גוגל, משום שהם רצו לעזור לפתור בעיות גדולות באמת באמצעות הטכנולוגיה. אחת מהן היא בטיחות במכוניות ויעילות. המטרה שלנו היא לסייע במניעת תאונות דרכים", נכתב בבלוג. "היינו תמיד אופטימיים לגבי היכולת של טכנולוגיה לקדם את החברה, וזו הסיבה שאנחנו דוחפים לשיפור יכולות הנהיגה האוטומטית. העתיד מרגש".
אחד מאלו שכתבו נגד ההתעסקות של גוגל בנושא הוא הנרי בלודג'ט מהבלוג "Business Insider" ומי שהיה אנליסט בכיר בתחום האינטרנט בימי הבועה בתחילת העשור. "אני מתרגש מהסיכוי של מכונית הרובוט. אני רק לא חושב שעל גוגל להיות זו שמפתחת אותה במסגרת החברה. אני חושב שעליה לפצל את התחום לחברה נפרדת ולשכור מנכ"ל.
"ראשית, יש לה הרבה דברים אחרים שקרובים יותר לעסקי הליבה שלה שעליה להשקיע בהם ושנית, יש למיזם סיכוי טוב יותר להפוך למוצלח אם יהיה זה במסגרת סטארט-אפ".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.