גוגל מתכננת להציג מדד אלטרנטיבי למדד המחירים לצרכן הבוחן את האינפלציה שיהיה מבוסס על נתונים מרשת האינטרנט. גוגל משתמשת במסד הנתונים האדיר שלה בענייני קניות באינטרנט בכדי לבנות את "מדד המחירים של גוגל" או GPI - מדידה יום יומית של האינפלציה אשר להוות ביום מן הימים אלטרנטיבה לסטטיסטיקה הרשמית שמפרסמות המדינות מדי חודש.
העבודה של הכלכלן הראשי של גוגל, האל וריאן, מדגישה כיצד ניתן לאסוף מידע כלכלי במהירות גבוהה בהרבה באמצעות שימוש במקורות מידע ברשת. נתוני מדד המחירים לצרכן נאספים כיום ע"י הלשכות המרכזיות לסטטיסטיקה באופן ידני מהחנויות ומתפרסמות רק מספר שבועות לאחר איסוף החומר.
בכנס של NABE, איגוד הכלכלנים הלאומי שנערך בדנבר קולורדו אמר וריאן כי ה-GPI הינו עבודה הנמצאת בעיצומה וכי גוגל טרם החליטה אם לפרסם אותו.
בעוד שלא צפוי שהפדרל ריזרב יכנס לפאניקה כבר עתה, ואריאן אמר כי ה-GPI מראה "סימנים ברורים מאד של מגמה דיפלציונית" בעבור המוצרים הנסחרים ברשת בארה"ב מאז חג המולד האחרון.
למרות שהמיע אינו מנוכה השפעות עונתיות, וריאן אמר כי המחירים עלו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. ליבת מדד המחירים לצרכן בארה"ב, שאינה כוללת את מחירי המזון והאנרגיה, עלתה ב-0.9% באוגוסט ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.