נא להכיר: סלבריטאי YouTube המבוקשים ביותר

עם מיליוני מעריצים ברחבי עולם, פרצוף אמין ומוכר ותוכן מקורי שמושך גולשים - כוכבי אתר סרטוני הווידיאו למדו לעשות כסף והפכו לדבר החם בקרב משרדי הפרסום והמשווקים

היה היתה תקופה שבה נחשב YouTube למערב הפרוע של הרשת, אבל כיום, מותגי-על כגון לנקום, מקדונלד'ס, פורד וקלוג'ס משקיעים ממיטב כספם ומרצם בידועני האתר - ה-Weblebrities.

"הסיבה שפנינו אליהם היא שיש להם קול בר-תוקף בקהילתם. אנשים בוטחים במה שיש להם להגיד", אומר סקוט מונטי, ראש חטיבת המדיה החברתית בפורד מוטורס.

"כוכבי YouTube הוכיחו שיש להם צופים מחויבים - הם מגיבים, הם משוחחים על זה על עמוד הפייסבוק שלהם ושולחים זה לזה טוויטים", אומרת קרוליין גיגריץ', מנהלת חטיבת החדשנות בסוכנות הפרסום Initiative - אחת הסוכנויות הראשונות שהריצה קמפיין מוצלח בשיתוף כוכב YouTube. "המותגים רוצים מיליוני צפיות, אבל הם גם מעוניינים בצופים מחויבים", היא מוסיפה, "אם הם מחויבים לכוכבים, אז ברור שהם מחויבים גם למותג. משמעות הדבר היא שמישהו צופה בפרסומת ולא שוכח אותה מיד לאחר מכן".

בתחילה, לא למותגים ולא לשדרנים ב-YouTube היה מושג ברור לגבי שווי התחום. כיום, מחיר שכירת שירותיו של ידוען YouTube בקידום מוצר כלשהו שווה לשכירת שירותיו של ידוען הוליווד מהדרגה השנייה או השלישית.

תעריף הבסיס של ריאן היגה להופעה, למשל, עומד על 75 אלף דולר - מחיר נמוך בהרבה ממה שתגבה ידוענית כמו פריס הילטון, למשל בפרסומת שצילמה עבור רשת המזללות קארל'ס ג'וניור.

ואולם, לידועני YouTube אחרים - למשל ג'ו פנה, הידוע בכינוי MysteryGuitarMan - אין כל בעיה לקדם את עצמם באגרסיביות מול המותגים, בדיוק כפי שהם מציגים את עצמם בפני צופיהם.

"אני נהנה ממיליוני היטים, ואני יודע מי הקהל שלי - אני יודע איזה וידיאו יתאים לערוץ שלי", אומר פנה בן ה-23, לשעבר סטודנט לרפואה. "הדבר הכי טוב שמותג יכול לעשות זה להגיע אליי כלוח חלק ולשאול אותי, 'מה אתה יכול לעשות עם המוצר עבורנו?'".

בזווית הישראלית של התופעה, נראה כי ההצלחה המקומית ב-YouTube צברה שם בעולם, וכשמייסד YouTube, צ'אד הארלי, הגיע בשנה שעברה לביקור בישראל, הוא נפגש עם מספר יוצרים ישראליים, שהצליחו לצבור מיליוני צפיות בפלטפורמת שיתוף קבצי הווידיאו של גוגל. יחד עם זאת, נראה כי עד כה אף יוצר לא הצליח למנף את ההצלחה הזו לקמפיין מסחרי מכניס.

אז מי הם כוכבי הצפיות ב-YouTube?

MICHAELBUCKLEY

* מי הוא? מייקל באקלי (35) הוא קומיקאי שהחל את דרכו בתוכנית בשם "שולחן לשניים" ששודרה בערוץ הטלוויזיה הציבורי. הוא מרושע באופן חביב - בדיוק ההיפך מפרז הילטון.

* תוכן: חיקויי ידוענים ורכילות.

* צפיות (כל הזמנים): 261,715,708.

* צפיות בקטעי וידיאו ממותגים: 4,370,345 (הקמפיין המוביל ל-Fox's Teen Choice - זכה ל-865,885 צפיות).

* מותגים: ABC Family, BabelGum, פוקס המאה ה-20, דיסקברי נטוורקס, פוקס, ניקולודאון ופפסי.

SMOSH

* מי הם? צמד הקומיקאים הצעירים, אנתוני פדייה ואיאן אנדרו היקוקס, שניהם בני 22, התפרסמו לראשונה בזכות הקליפ Pokemon Theme Music Video, שהוביל להשתתפותם בגיליון "איש השנה" לשנת 2006 של המגזין המכובד "טיים".

* תוכן: הומור ילדותי ומשחקי וידיאו.

* צפיות (כל הזמנים): 465,534,527.

* צפיות בקטעי וידיאו ממותגים: 12,310,844 (הקמפיין המוביל, ל-GE זכה ל-4,717,047 צפיות).

* מותגים: קארל'ס ג'וניור, GE, גוגל נקסוס וואן, קיה, נינטנדו ופומה.

FRED

* מי הוא? לוקס קרושנק.

* תוכן: קטעי וידיאו שבהם הוא משחק ילד במשפחה הרוסה עם אם אלכוהוליסטית. הסרטונים מאופיינים בקול צפצפני ובלא מעט התמוטטות עצבים.

* צפיות (כל הזמנים): 585,136,315.

* צפיות בקטעי וידיאו ממותגים: 101,698,863 (כולל פרומואים לסרטים וסחורה משלו).

* מותגים: פוקס המאה ה-20, Hot Topic וניקלודיאון.

iJUSTINE

* מי היא? ג'סטין אזריק (23), גרפיקאית עצמאית מלוס אנג'לס. יכולתה הלא תיאמן ליצור כמה קטעי וידיאו ביום, כישורי העריכה שלה, האובססיה שלה למוצרי אפל (Apple), שיערה הבלונדיני הארוך ויופיה - כל אלה השיגו לה בסיס מעריצים של גברים צעירים וחובבי טכנולוגיה.

* תוכן: בלוג וידיאו של בחורה טכנולוגית.

* צפיות (כל הזמנים): 171,403,990.

* צפיות בקטעי וידיאו ממותגים: 7,408,587 (הקמפיין המוביל ל-GE - זכה ל-1,913,481 צפיות).

* מותגים: AT&T, פוקס, GE, אינטל, מאטל, ניקון ו-MTV.

NIGAHIGA

* מי הוא? ריאן היגה, קומיקאי יפני-אמריקני מהוואי, הוא אחד מכוכבי YouTube הזוכים להכנסות הגבוהות ביותר. הוא החל את דרכו בקטעי וידיאו בסגנון ליפסינג עם חבריו, אותם צילם במהלך חופשות מהקולג'. מאז הפך לכוכב.

* תוכן: קומדיה, סרטים קצרים, פארודיות, סרטי הדרכה בנושאים קומיים ("איך להיות גנגסטר"), ירידות על פרסומות ועוד.

* צפיות (כל הזמנים): 546,333,874.

* צפיות בקטעי וידיאו ממותגים: 13,405,781.

* מותגים: גוגל, קארל'ס ג'וניור.

CHARLES TRIPPY

* מי הם? טריפי (26) ואלי ספיד מגישים בלוג וידיאו הכולל "תוכנית ריאליטי ביתית", תחת הכותרת "האינטרנט הרג את הטלוויזיה". טריפי משדר ב-YouTube מאז שנת 2006 וממשיך להעלות קטעי וידיאו חדשים מדי יום - התלהבותו מהמדיום לא פחתה כלל.

* תוכן: בלוג וידיאו יומי עם ארוסתו.

* צפיות (כל הזמנים): 159,489,749.

* צפיות בקטעי וידיאו ממותגים: 2,122,380.

* מותגים: ג'ילט, גוגל.

RHETT & LINK

* מי הם? צמד הקומיקאים רט מקלפלין ולינק ניל.

* תוכן: הומור מצחיק באמת, לא מאוד ויראלי אבל בהחלט באיכות גבוהה, כמו למשל קטעי הווידיאו "שיר הפייסבוק" ו"מלחמת הטי-שירטס".

* צפיות (כל הזמנים): 66,294,209.

* צפיות בקטעי וידיאו ממותגים: 25,093,462 (הקמפיין המוביל למיקרובילט זכה ל-9,986,225 צפיות).

* מותגים: אלקה-סלצר, בייבי רות', קוקה-קולה, מקדונלד'ס, טאקו בל ומיקרובילט.

VENETIAN PRINCESS

* מי היא? ג'ודי ריברה (26) למדה שירת אופרה בקונסרבטוריון של ניו-אנגלנד בטרם הפכה לכוכבת YouTube. ריברה אמרה בעבר כי ביכולתה "להרוויח סכום בן 5 עד 6 ספרות לכל קטע וידיאו בן דקה או שתיים הכולל קידום מוצר".

* תוכן: פארודיות על קליפים מוכרים.

* צפיות (כל הזמנים): 258,098,945.

* צפיות בקטעי וידיאו ממותגים: 1,697,996 (הקמפיין המוביל - לפופ טארטס - זכה ל-1,562,269 צפיות).

* מותגים: פופ טארטס, סמסונג.

DUDEPERFECT

* מי הם? גרט הילברט, קורי קוטון, קודי ג'ונס, שון טאונסנד, פנדה, קובי קוטון וטיילר טוני - צוות בדרני כדורסל ראווה מטקסס.

* תוכן: סרטונים של קליעות בלתי אפשריות לסל.

* צפיות (כל הזמנים): 27,712,318.

* צפיות בקטעי וידיאו ממותגים: 3,241,856 (הקמפיין הגדול שעשו, עבור GMC, זכה ל-1,917,028 צפיות).

* מותגים: GMC ,NBA, קבוצת סקרמנטו קינגס.

MICHELLE PHAN

* מי היא? אישה וייטנאמית-אמריקנית שזכתה ל-20 מיליון צפיות בעקבות קטע וידיאו מקוון, המדריך כיצד לייצר את מראה האיפור שנכלל בקליפ "פוקר פייס" של ליידי גאגא. לפני שהפכה לכוכבת YouTube עבדה פאן כמלצרית במסעדת סושי ולמדה איור.

* תוכן: סרטי הדרכה בנושאי איפור.

* צפיות (כל הזמנים): 221,989,434.

* צפיות בקטעי וידיאו ממותגים: 22,095,935 (מתוכן 12,234,338 ללנקום פריז).

* מותגים: קולגייט, לנקום פריז, PriceDoc וסנדיסק.

MYSTERYGUITARMAN

* מי הוא? ג'ו פנה בן ה-23, יליד ברזיל, הוא קולנוען, גיטריסט ואנימטור המתגורר בלוס אנג'לס, לשעבר סטודנט לרפואה.

* תוכן: קליפים וחיבורים מחוכמים הכוללים גם צילומים שלו בדירתו.

* צפיות (כל הזמנים): 138,614,194.

* צפיות בקטעי וידיאו ממותגים: 5,125,862 (הקמפיין המוביל למיקרוסופט זכה ליותר מ-8 מיליון צפיות).

* מותגים: Garnier ,Pop Tarts, מיקרוסופט, מקדונלד'ס וקוקה-קולה.