ללא ידיעתם, משתמשי אפליקציות פופולריות בפייסבוק מאפשרים למפרסמים ולחברות העוקבות אחר הפעילות באינטרנט גישה לשמותיהם ובחלק מהמקרים אף לשמות חבריהם - כך מדווח היום (ב') "וול סטריט ג'ורנל".
על-פי חקירת ה"ג'ורנל", מהתופעה מושפעים עשרות מיליוני משתמשי אפליקציות בפייסבוק, ובכללם אנשים אשר הגדירו את חשבונותיהם בפייסבוק בהגדרות הפרטיות המחמירות ביותר.
הפרקטיקה המאפשרת גישה לנתונים האישיים של המשתמשים מפרה את החוקים של פייסבוק ומעלה שאלות ביחס ליכולת לשמור על אבטחת המידע המאפשר את זיהוי המשתמשים ואת פעילותם.
אתמול (א') מסר דובר פייסבוק ל"ג'ורנל" כי החברה נוקטת בצעדים "להגביל באופן דרמטי" את חשיפת פרטי הזיהוי הפרטיים של המשתמשים, והודה כי "פרטי המשתמש (יוזר ID) של משתמשי פייסבוק עלולים בשוגג להיות חשופים למשתמשים במנועי החיפוש באינטרנט או באפליקציות".
לדבריו, בכוונת החברה עומלת בימים אלה על פיתוח טכנולוגי שיפתור את הבעיות עליהן הצביע התחקיר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.