המדדים באירופה הידרדרו בהובלת מניות מגזר הבנקאות

גם בוול סטריט נפתח המסחר בירידות ■ UBS מפרסמת דוחות לרבעון השלישי ■ התמ"ג בבריטניה עלה ב-0.8% ברבעון השלישי

אירופה חתמה היום (ג') את יום המסחר בירידות חדות. למרות נעילה חיובית אמש בוול סטריט, המדדים המובילים באירופה נסחרים בטריטוריה שלילית וזאת על רקע הצפי לפתיחה שלילית בארה"ב שליווה את יום המסחר כולו. מניות הבנקים מובילות את המדדים המובילים לירידות של למעלה מ-0.5% על רקע פרסום דוחות של בנק UBS.

בזירת המאקרו נתון חיובי התפרסם היום בבריטניה ומצביע על עלייה של 0.8% בתמ"ג בבריטניה ברבעון השלישי בהשוואה לרבעון הקודם. הנתון מפתיע לטובה לאור צפי לעלייה של 0.4% בלבד. מדובר בצמיחה של 2.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

פרסום דוחות הבנקים נתן היום את הטון ומשפיע לשלילה על מגמת המסחר באירופה, בנק UBS , הבנק הגדול ביותר בשוויץ מפרסם את תוצאותיו הכספיות לרבעון השלישי. בשורה התחתונה רשם הבנק רווח נקי של 1.644 מיליארד פרנק שווייצי (כ-1.71 מיליארד דולר), רבעון רביעי ברציפות של רווחים. ציפיות האנליסטים עמדו על רווח של 1.16 מיליארד פרנק. אחד הנתונים החשובים ביותר בדו"ח הוא החזרה למאזן חיובי בזרימת הכספים לחטיבת ניהול הנכסים של הבנק, בפעם הראשונה מאז 2008. מניית UBS רשמה מתחילת השנה עלייה של 9.9% לעומת ירידה של 2.8% במדד מניות הבנקים באירופה.

גם ענקית הכימיה והתרופות הגרמנית מרק (Merck KGaA) דיווחה היום על תוצאות לרבעון השלישי לשנת 2010. סך כל הכנסות מרק (כולל הכנסות חטיבת מרק-סרונו) לרבעון השלישי צמחו ב25% לסכום שיא של כל הזמנים ל-2.4 מיליארד אירו, לעומת ל-1.95 מיליארד אירו ברבעון המקביל אשתקד, שאותה הובילה הצמיחה במכירות הפרמצבטיקה, המהווה 62% מכלל ההכנסות. המכירות בכל העולם של תרופת ה-Rebif לטיפול בטרשת נפוצה, המתחרה בקופקסון של טבע ופותחה בידי אינטר-לאב הישראלית (לשעבר אינטרפרם), עלו ברבעון השלישי בשנת 2010 ב-6.8% ל-407 מיליון אירו. מכירות ה-Erbitux זינקו ברבעון השלישי ב-17% ל-207 מיליון אירו.

אסיה חתמה בירידות קלות

בורסות אסיה נעלו היום (ג') את המסחר בירידות קלות, לאחר עליות קלות שנרשמו אתמול בוול סטריט. זירת המט"ח המשיכה לרכז עניין בשעות המסחר על רקע עליית הדולר מול הין. הדולר עלה בכ-0.5% מול הין לרמה של 81.3 ין לדולר. נזכיר כי התחזקות הין מול הדולר רשמה אתמול שיא של 15 שנה לאחר שהיחס בצמד הגיע לרף של 80 ין לדולר.

בורסות אסיה נסחרו במהלך היום על רקע הנעילה החיובית אמש בוול סטריט. המדדים המובילים סגרו אמש כאמור בעליות ששלחו אותם להיסחר קרוב לרמת השיא השנתית שנקבעה בהם בחודש אפריל האחרון, כאשר את הרוח הגבית לשוק סיפק אתמול נתון המאקרו שהצביע על זינוק מרשים של 10% במכירות הבתים הקיימים על רקע השפל בריביות על המשכנתאות. העליות בשיעור של כ-1% שנרשמו בתחילת היום, נחלשו במהלך המסחר ובסיום המסחר נרשמו עליות שנעו בין 0.25% -0.5%.

"לפדרל ריזרב אין שרביט קסמים וגם אם תהיה עוד הקלה כמותית משמעותית הבעיות לא יעלמו. אבל אנחנו יכולים לספק תמיכה משמעותית עד שיבוצעו ההתאמות הנדרשות", כך אמר אמש וויליאם דודלי, יו"ר שלוחת הפדרל ריזרב של ניו יורק.

מניות היצוא היפניות איבדו היום גובה על רקע העוצמה הנמשכת של הין היפני. טויוטה רשמה ירידה של 1%.